2009-09-24, 20:19
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
om dem använder kniv m.m så är det ju mycket bättre med ett längre vapen så att man har lång räckvidd, jag skulle rekomendera en 26" batong och en flaska tårgas så har han inga problem om 5-6 personer hoppar på honom.. bara köra tårgasen mot alla sen slå ner dem med batongen..

Kan inte din kompis fixa några kompisar som gömmer sig utanför skolan med slagträ sen står din kompis utanför som byte när dem rånar honom så hoppar hans kompisar fram och slår ner dem?
Tror inte de rånar honom varje dag. Kan vara lite jobbigt att vänta varje dag.
Citera
2009-09-24, 20:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waza
Dont bring a knife to a gunfight
Vad har det med diskussionen och göra?
Citera
2009-09-24, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Tror inte de rånar honom varje dag. Kan vara lite jobbigt att vänta varje dag.

Det verkar ju hända jävligt ofta så jag tror inte dem behöver vänta så många dagar
Bra kompisar ställer upp på sånt
Citera
2009-09-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waza
Dont bring a knife to a gunfight

Det där är fan bland det dummaste och mest felplacerade inlägget jag har läst här på flashback.

Jag har inte ens nämnt något om pistoler.
Citera
2009-09-24, 21:22
Medlem
hiddens avatar
är det inte jävligt stor risk att dom tar med sig något grövre vapen t.ex. pistol eller liknande nästa gång
om han bestämmer sig för att hota dem med en machete eller slår ner dom med en batong?

speciellt när dom är ett gäng på 5 pers liksom.
Citera
2009-09-24, 21:26
Medlem
emdens avatar
http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/309679_X_2009-07-06_101536_312.jpg

299 på clasohlson
Citera
2009-09-24, 21:27
Medlem
Kan din polare slåss? I annat fall är det ju meningslöst att ge honom ett vapen. Som andra redan har sagt så ger det dräggen som rånar honom en "anledning" att även misshandla honom förutom att sno hans pengar.

Nä, gör så här:
Hitta någon till polare, förslagsvis nån vars röst inte kommer kännas igen av tattargänget.
Ta reda på vem som är drivande i gänget.
Ta reda på var han bor.
Maskera er och göm er utanför hans bostad. (tips: mörkt nu på hösten)
Vänta tills han kommer hem.
Knäck valfritt ben på honom.
Den tredje polaren ska här säga nåt i stil med "Rör du [första polarens namn] igen så är du död! Fattaru!!"

Alternativet är väl att gå till snuten men de är ju jättebra på att klara upp sånt här...
Citera
2009-09-24, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBator
Kan din polare slåss? I annat fall är det ju meningslöst att ge honom ett vapen. Som andra redan har sagt så ger det dräggen som rånar honom en "anledning" att även misshandla honom förutom att sno hans pengar.

Nä, gör så här:
Hitta någon till polare, förslagsvis nån vars röst inte kommer kännas igen av tattargänget.
Ta reda på vem som är drivande i gänget.
Ta reda på var han bor.
Maskera er och göm er utanför hans bostad. (tips: mörkt nu på hösten)
Vänta tills han kommer hem.
Knäck valfritt ben på honom.
Den tredje polaren ska här säga nåt i stil med "Rör du [första polarens namn] igen så är du död! Fattaru!!"

Alternativet är väl att gå till snuten men de är ju jättebra på att klara upp sånt här...

Brister i din plan..
1 Han kanske inte ens kommer hem den dagen eller att han är hemma hela dagen och inte går ut.. ingen orkar sitta å vänta mer än 2-3 timmar kan jag lova dig.

2 Hur ska dem knäcka hans ben? det är inte en jävla tändsticka som man bara kan böja å knäcka med händerna..

Mitt råd är det jag sa tidigare.. kan din polare inte rikta en jävla tårgas mot dem och använda den mot dem för att rädda sitt egna jävla skinn så förtjänar han att bli misshandlad.
Citera
2009-09-25, 08:50
Medlem
bjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emden
http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/309679_X_2009-07-06_101536_312.jpg

299 på clasohlson

En slykniv? Den ser bara elak ut men är på intet sätt ett bra val i en pressad situation. Testa en kukri eller något liknande istället. Eller varför inte bara en hederlig gammal bajonett, tycker de är nog så jävla skrämmande. Hängs t.ex på ryggen så att du kan dra den från jackans underkant. Dra sakta om möjlighet finns, det mänskliga ögat uppfattar sällan långsamma rörelser som direkt hotfulla. Dölj bakom ryggen, stöt rakt, sikta på en punkt 10-15 centimeter bakom magen, hoppas på det bästa.
Citera
2009-09-25, 09:18
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Ett tips om du vill gömma dan är väll att köpa en haglöfs tight rygga och cutta rackfack högst upp. På så sätt kan du snabbt sticka ner handen och dra upp den.
Citera
2009-09-25, 10:04
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoho
En slykniv? Den ser bara elak ut men är på intet sätt ett bra val i en pressad situation. Testa en kukri eller något liknande istället. Eller varför inte bara en hederlig gammal bajonett, tycker de är nog så jävla skrämmande. Hängs t.ex på ryggen så att du kan dra den från jackans underkant. Dra sakta om möjlighet finns, det mänskliga ögat uppfattar sällan långsamma rörelser som direkt hotfulla. Dölj bakom ryggen, stöt rakt, sikta på en punkt 10-15 centimeter bakom magen, hoppas på det bästa.

Det ska väl se elakt ut?
Han ville ju ha försvar inte nåt han skulle döda nån med.
(inte för att röjkniven inte är vass, den är sylvass, men går inte o sticka med)
Citera
2009-09-25, 11:39
Medlem
orvarens avatar
Nag,nag,nag....

Drar han kniv,så bör han vara beredd/i stånd att använda (alltså,hugga ev. döda någon,som attakerar honom!) kniven,annars är det nära nog meningslöst....

"Akta er,jag har en kniv!" (drar en fet kniv..)

"Yeah,right,ska du hugga mig,eller?" (och går fram..Avväpnar vederbörande och hugger honom i buken.. )

Låter bättre att vänta på lössen,där de bor. 2-3 timmar?,jag skulle fan inte ge mig på 2-3 dagar!

Knäcka ben..Tja,ett schysst järnrör slår hela världen med häpnad! (om man inte kan bryta ex.vis armbågen åt fel håll..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in