2009-09-23, 20:27
Medlem
många fina åsikter här tack för tipset om teleskopbatonger också!
Citera
2009-09-23, 20:35
Medlem
Necrotzicas avatar
Så sant så, ligger nog något i att man måste ha lust att använda kniven om det ska va effektivt, att kunna väga om konsekvenserna är värda handlandet.
I Sverige verkar man inte bry sig om att det var i självförsvar om man lyckas döda angriparna.
Sen är det ju en fråga om man vill leva som ett offer och bli rånad hela tiden som TS kompis verkar bli.
Att springa därifrån är förmodligen bästa då man vill undvika konfrontation, att hota känns som en grej som funkar i teorin men inte i praktiken.
Pepparspej är effektivt om man kan få fram det snabbt.
Att sen dessa rånarna verkar vara ett ständigt hot för TS kompis, kommer bara göra nästa möte värre.
Allt handlar om hur långt man vill gå, I Sverige vill vi ju inte att folk ska ha något civilkurage så hur man än handlar i frågan så kommer det gå dåligt.

Att kontakta polis för att sopa bort problemmakarna vore rätta lösningen, fast alla vet nog hur bra det funkar.
Citera
2009-09-23, 20:37
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Mer trams och OT raderat. Starke Adolf, Ratad och Grottmongo101 far varsin tillsagelse for OT och bristande laskunnighet.

/Mod
Citera
2009-09-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica

Att kontakta polis för att sopa bort problemmakarna vore rätta lösningen, fast alla vet nog hur bra det funkar.

Precis.. anmäla kan man göra men sen händer det inget.

Jag har fått hänga med honom för att hålla idioterna borta.. Tydligen så är dom så fega att dom bara plockar honom när han är ensam.
Citera
2009-09-24, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Triet
Precis.. anmäla kan man göra men sen händer det inget.

Jag har fått hänga med honom för att hålla idioterna borta.. Tydligen så är dom så fega att dom bara plockar honom när han är ensam.

Hur många är dem? använder dem vapen? och hur hittar dem honom hela tiden?
Citera
2009-09-24, 02:27
Medlem
Tror egentligen det handlar om en kille som blir mobbad i skolan, nu ska han framföra en skolmassaker och undrar hur han smugglar in macheten snyggast utan att bli upptäckts

OnT: Du döljer väll den bäst på ryggen och smidigast att ha den där med :P
Citera
2009-09-24, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Hur många är dem? använder dem vapen? och hur hittar dem honom hela tiden?

Dom har tagit honom utanför hans hus ett par gånger och ett par gånger på stan mitt på ljusa dagen. De brukar ha kniv.. Vid ett tillfälle så hade dom en sprucken glasflaska.
Citera
2009-09-24, 02:48
Medlem
tettmeisters avatar
Köp en teleskopsbatong istället. Sjukt mycket smidigare.

www.oldeagle.se - finns säkert billigare att tillgå, men palla
Citera
2009-09-24, 03:23
Medlem
Mr.Muttleys avatar
En machete är svår att dölja och som sagt tidigare så är dessa "knivar" inte så lätta att använda av en novis. I min ungdom blev det ca 3 cm djupa jack i en lönn efter att jag provat en slipad isolerkniv. Sensmoral: Lönnen är död och skaffa din kompis ett par löpskor!
Citera
2009-09-24, 08:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
En Bowiekniv modell grövre är inte några 50 cm men den har minst samma hotfaktor när man drar fram den och säger "that's not a knife mate!". Betydligt lättare att dra omkring med än någon jävla machete.
Citera
2009-09-24, 19:22
Medlem
Wazas avatar
Dont bring a knife to a gunfight
Citera
2009-09-24, 20:07
Bannlyst
om dem använder kniv m.m så är det ju mycket bättre med ett längre vapen så att man har lång räckvidd, jag skulle rekomendera en 26" batong och en flaska tårgas så har han inga problem om 5-6 personer hoppar på honom.. bara köra tårgasen mot alla sen slå ner dem med batongen..

Kan inte din kompis fixa några kompisar som gömmer sig utanför skolan med slagträ sen står din kompis utanför som byte när dem rånar honom så hoppar hans kompisar fram och slår ner dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in