2009-09-23, 02:43
Medlem
Hur döljer man en 50cm machete på bästa sätt?
Citera
2009-09-23, 02:46
Medlem
fags avatar
Vad ska du göra? Gå igenom en flygplatskontroll? Gå på stan? In på krogen?
Sätt den på ryggen, då kan du gå bättre än om du t.ex. sätter den på benet. Och du kan dra upp den från nacken om du behöver den.
Citera
2009-09-23, 02:51
Medlem
Tänkte bara om det fanns några bra förvaringssätt som inte syns så jättemycket.

Har en kompis som blir rånad stup i kvarten av ett gäng snubbar om och om igen så jag tänkte att han kunde ha en dold machete på sig.
Citera
2009-09-23, 02:59
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triet
Tänkte bara om det fanns några bra förvaringssätt som inte syns så jättemycket.

Har en kompis som blir rånad stup i kvarten av ett gäng snubbar om och om igen så jag tänkte att han kunde ha en dold machete på sig.
Jag tror han klarar sig bättre med en teleskopbatong då.
Citera
2009-09-23, 03:02
Medlem
Tar på sig ett par baggy jeans och tejpar fast den på insidan av låret.

Grejen är väll att man vill ha ut den snabbt med, vill ju inte stå och ta av sig byxorna när man blir rånad. Tror därför att ryggen är bäst, ta på dig en jacka och spänn fast den under jackan så att du kan dra upp den bakom nacken.
Citera
2009-09-23, 03:04
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Tar på sig ett par baggy jeans och tejpar fast den på insidan av låret.

Grejen är väll att man vill ha ut den snabbt med, vill ju inte stå och ta av sig byxorna när man blir rånad. Tror därför att ryggen är bäst, ta på dig en jacka och spänn fast den under jackan så att du kan dra upp den bakom nacken.
Om man inte har väldigt långa ben så är det nog rätt svårt att röra sig normalt med en machete på benen. T.ex. om man sätter sig ner, så drar den rätt in i skrevet/knät.
Citera
2009-09-23, 03:25
Medlem
Många vinterjackor (längre modeller) har bröstfickor där man kan sticka in händerna.. Kan man inte smyga in ett fodral där och ha hantaget i fickan?

Kanske blir klumpigt om man ska sitta ned..
Citera
2009-09-23, 03:38
Medlem
zizacons avatar
Machete? Varför inte värja eller tvåhandssvärd när du ändå är igång?

Vore det inte enklare att skaffa något lite mer vanlig försvarspryl. Pepparsprej, tårgas, elpistol eller något i den stilen om du nu har problem.
Citera
2009-09-23, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Om man inte har väldigt långa ben så är det nog rätt svårt att röra sig normalt med en machete på benen. T.ex. om man sätter sig ner, så drar den rätt in i skrevet/knät.
Vet inte med dig men mina lår är iaf längre än 50 cm.
Citera
2009-09-23, 04:45
Medlem
EvilTouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vet inte med dig men mina lår är iaf längre än 50 cm.
What? Hur lång är du? 2,5 m?
Citera
2009-09-23, 07:14
Medlem
Underbart att få skratta gott redan till frukost!

Klart avskräckande effekt när din "kompis" drar fram macheten men det kan omöjligt vara smartaste alternativet av flera anledningar.
Om jag tvunget skulle genomföra detta så hade jag haft den fastspänd på rygger med handtaget nedåt.

Säkert att du/han inte skall satsa på ett double bladed katana när ni ändå är igång?
http://medieval.stormthecastle.com/armorypages/kadaj-sword.htm
Citera
2009-09-23, 14:29
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
OT och trams raderat. Vi ger traden en chans till, blir det mer trams och flams ar det papperskorgen nasta.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in