Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-22, 21:28
Medlem
nazdnas avatar
Läste just den artikeln och den fick mig att häpna över den svenska polisen. Varför står ett tiotal poliser med automatvapen riktade mot 8 killar som är misstänkta för ringa narkotikabrott?

Om polisen inte har nåt bätte än det för sig tycker jag att det är ett bevis på att det finns för många snutjävlar i Sverige.

Vad tycker ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5838320.ab
Senast redigerad av BigFatCone 2009-09-22 kl. 23:24.
Citera
2009-09-22, 21:34
Medlem
lingontutas avatar
Jag tror nog rent spontant att det ligger mer bakom än bara "ringa narkotikabrott". Det är vad som kunde länkas till personerna vid gripandet men jag är övertygad om att polisen har andra saker i åtanke med tanke på pådraget.
Citera
2009-09-22, 21:38
Medlem
Torskmannens avatar
Polisen måste ju haft kännedom om att dessa individer var beväpnade och farliga, annars skulle dem inte tagit med sig automatvapen.
Citera
2009-09-22, 21:38
Medlem
Bra jobbat Polisen!!!

Så jäkla rätt att plocka bort packet från gatan
Citera
2009-09-22, 21:39
Medlem
Frågan är bara hur relativt knarkliga är. Implicit? Jag tror i alla fall inte de där 8 personerna var några småpundare som hade rökt en gås och var påväg till affären. Grisen väntade förmodligen på något tillfälle att ta fast dem och även om de greps för ringa narkotikabrott kanske det i sig leder till befogad husrannsakan där dem hittar 10kg kokain eller nått.

Hur som helst verkar det i alla fall som Polisen gjort sitt jobb.
Citera
2009-09-22, 21:40
Medlem
nazdnas avatar
Ja det kan stämma iof.
Legalisering av alla droger är det som behöver göras
Citera
2009-09-22, 21:41
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingontuta
Jag tror nog rent spontant att det ligger mer bakom än bara "ringa narkotikabrott". Det är vad som kunde länkas till personerna vid gripandet men jag är övertygad om att polisen har andra saker i åtanke med tanke på pådraget.

Om inte så är det rent ut sagt förjävligt!

Och ingen kommer att våga opponera sig, för anser man inte att människor som tagit droger bör hotas med automatvapen, då är man drogliberal. Och det är det värsta man kan vara i Sverige!

Vi måste helt enkelt få en nyktrare syn på drogbruk i Sverige (fyndigt ordval va? ) för det här är inte människovärdigt för dom som valt att inte svälja pappa statens propaganda med hull & hår.
Citera
2009-09-22, 21:46
Medlem
nazdnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Om inte så är det rent ut sagt förjävligt!

Och ingen kommer att våga opponera sig, för anser man inte att människor som tagit droger bör hotas med automatvapen, då är man drogliberal. Och det är det värsta man kan vara i Sverige!

Vi måste helt enkelt få en nyktrare syn på drogbruk i Sverige (fyndigt ordval va? ) för det här är inte människovärdigt för dom som valt att inte svälja pappa statens propaganda med hull & hår.

Amen!
Citera
2009-09-22, 21:50
Medlem
Dålig rubrik?

Tycker det är bra gjort att man fick fast alla direkt. Det måste ha legat en hel del arbete bakom detta eftersom man kunde göra gripandet möjligt. Någon som sitter med mer information? Aldrig varit i de trakterna så känner inte alls till detta. Skönt att få bort "skräpen" från gatan iaf
Citera
2009-09-22, 21:51
Medlem
Det känns som att polisen borde ha något annat i tanke på grund av hur gripandet gick till men ändå intressant att se hur aftonbladet vinklar det " Här grips knarkligan" och det enda dem visste var ju faktiskt att dem misstänktes för ringa narkotikabrott eftersom inget annat står i artikeln ändå var det en knarkliga.
Citera
2009-09-22, 21:55
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazdna
Läste just den artikeln och den fick mig att häpna över den svenska polisen. Varför står ett tiotal poliser med automatvapen riktade mot 8 killar som är misstänkta för ringa narkotikabrott?

Om polisen inte har nåt bätte än det för sig tycker jag att det är ett bevis på att det finns för många snutjävlar i Sverige.

Vad tycker ni?
Tycker det är bra att polisen slår till snabbt och effektivt mot knarklangarna..
Citera
2009-09-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tycker det är bra att polisen slår till snabbt och effektivt mot knarklangarna..

Ja så länge de låter bli våran sprit är det lungt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in