2009-09-22, 20:02
Medlem
Hej.

Hade ett problem att ett spel kraschade fr mig. MX vs ATV Unleashed. Nu har jag inte spelat s jtte mkt och det jag spelat har det inte Kraschat, men nu har jag installerat om Windows 7 igen. Har ven installerat Test Drive Unlimited. Var lite knvel att f igng det frst, och nr jag vl ftt igng det s krascha det efter bara 5-10minuter.

Ngon som vet vad som kan vara fel ifall spel bara kraschar?
Citera
2009-09-22, 20:55
Bannlyst
Kan ha med torrenten att gra om du laddar ner via torrenter
Citera
2009-09-22, 23:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Hej.

Hade ett problem att ett spel kraschade fr mig. MX vs ATV Unleashed. Nu har jag inte spelat s jtte mkt och det jag spelat har det inte Kraschat, men nu har jag installerat om Windows 7 igen. Har ven installerat Test Drive Unlimited. Var lite knvel att f igng det frst, och nr jag vl ftt igng det s krascha det efter bara 5-10minuter.

Ngon som vet vad som kan vara fel ifall spel bara kraschar?
Det kan ju vara vad som helst.. Rekommenderar en googling p det specifika spelet och Windows 7. Har du dessutom x64 s blir det vrre. Jag har tex inte ftt varken COD4 eller COD5 att funka i 64bit..
Citera
2009-09-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det kan ju vara vad som helst.. Rekommenderar en googling p det specifika spelet och Windows 7. Har du dessutom x64 s blir det vrre. Jag har tex inte ftt varken COD4 eller COD5 att funka i 64bit..

Hmm okej. Njee 32 bitars har jag. Just nu testar jag med att byta till en annan "version" av spelet. "Kper" en annan.
Citera
2009-09-23, 22:12
Medlem
Nu har jag testat en ny version av Test Drive, men det dog precis. Hann spela ca 5minuter. Blev precis galet kr i spelet och s bara blir det svart o det blir CP ljud s man mste stnga av med knappen Fr ta och googla det dra. Grymt irriterande, dom spelen man vill sitta i och hlla p och frdriva tid i bara kraschar. Sg ngon annanstans att det kunde vara en DirectX bugg med W7, tror ni det kan vara s?

EDIT: med en enkel googling och lite lsning s ser man ju att det r en hel del som rkat ut fr detta. En smart snubbe (s klart svensk ocks) hade skrevit att hans blev fr varm och han krde p nTune, s jag skaffade det och nu ska den f justera och s skulle man stlla upp flkten lite i % s jag fr brja med det helt enkelt.

Frresten, hur kollar jag hur varmt det r ? Stog att han snkt sin frn 75 till 60-65 grader. Och skulle grna vilja se hur varm den r om den kraschar igen, lste det igr men minns inte

EDIT igen:
Skaffade ven speedfan och nu mrkte jag att den blev verhettad.
S hr visade den eftert. Tog 3minuter s kraschade spelet. Sen gick flktarna igng som satan, s startade jag om datorn och nr jag fick upp speedfan sg det ut s hr:
http://sv.tinypic.com/m/5p24on/1

Och d har den allts redan hunnit blsa vldigt mkt d flktarna gr vldigt hrt p nr man startar. Kom p att jag ska rensa damm imorgon ocks och se om det kan hjlpa. Dammsuga r inte skadligt va?
Senast redigerad av tjockarn 2009-09-23 kl. 23:00.
Citera
2009-09-24, 12:23
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Dammsuga r inte skadligt va?
Bara om du sjlv agerar dammsugare

Nej, det ska inte vara nn fara. Klart mkt bttre alternativ n att blsa bort det iaf. Tar du det frsiktigt ska det funka som en drm
Citera
2009-09-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton

Nej, det ska inte vara nn fara. Klart mkt bttre alternativ n att blsa bort det iaf. Tar du det frsiktigt ska det funka som en drm

Haha aa gott

Jag dammsg och nu har det snkt temperaturen lite. Dock kraschade det precis igen fr mig. Tar ca 3-4minuter bara s kraschar skiten och datorn mste stngas av med knappen

Vad kan man gra t saken? Ingen som vet ngot bra? Hur kommer det sig att bara 2 spel gr s och inte dom andra?
Citera
2009-09-24, 16:52
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton

Nej, tvrt om! Det r betydligt skrare att plocka fram kompressorn alternativt tryckluft p tub och blsa bort dammet. Detta d dammsugarmunstycket kan ladda upp sig med statisk elektricitet och urladdas mot en komponent (=inte bra).

Men det ska erknnas att jag alltid plockar fram damsugaren nr damm ska frsvinna. Hittills har det gtt bra men jag r fr det inget bra fredme.
Citera
2009-09-24, 17:58
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Nej, tvrt om! Det r betydligt skrare att plocka fram kompressorn alternativt tryckluft p tub och blsa bort dammet. Detta d dammsugarmunstycket kan ladda upp sig med statisk elektricitet och urladdas mot en komponent (=inte bra).

Men det ska erknnas att jag alltid plockar fram damsugaren nr damm ska frsvinna. Hittills har det gtt bra men jag r fr det inget bra fredme.

Det kan ta ett par r innan man mrker ngot, ibland kanske det inte mrks alls. Men i vilket fall som s r det dumt att ta risken.
Citera
2009-09-24, 18:06
Medlem
Hmm, s man ska allts frska passa sig frn att dammsuga? om man inte har ngra andra mjligheter hemma i lgenheten d? :/

Ingen som vet vad jag kan gra? har googlat samt skt p youtube som en jvla tok men inte hittat ngot bra. Gr bara 2 minuter s kraschar skiten. Gjorde en s kallad "clean start" eller va fan det stog s man stngde av precis allt vid start. men efter 2 min s kraschade det. Kan frska filma senare.

Sen skulle jag grna vilja veta hur fn jag ska stlla in i nVidia panelen. Jag letade som en tok efter den men hade den inte, bara halva frn nTune (som frvrigt r ett av smsta programen jag sett) men sen lyckades jag f ner ett par drivrutiner frn nvidias hemsida, vilket inte gick igr d den sa att jag hade senaste. Men hitta ngt till windows7 frut som jag tog hem, nu har jag hela kontroll panelen men vette fan vad jag ska stlla in? Har ett Geforce 9600GT grafik kort.

Vet att man ska kunna stlla in vissa grejer i panelen, minns inte helt vad det heter. Typ Vertical sync eller ngot? Fick fram att ngon hade stngt av ngt och valt endast en GPU i nvidia panelen och d hade det lst sig fr den personen. Men jag fattar nada av vad o var jag ska gra ngot :s

Skriver kanske slarvigt nu, men det bjuder jag p
Citera
2009-09-27, 11:54
Medlem
Ingen som har ngot svar?
r det ingen som vet ngot om hur man ska gra med Rivatuner ? Frgade ven om hjlp p sweclockers, fick bra hjlp frst sen flyttades trden till ngon underkategori och fr inget svar alls.

Jag skulle vilja ha hjlp med hur jag kan gra med nVidia kontrollpanelen. Som sagt skrev en att jag skulle kra med Coretemp och Rivatuner men Rivatuner r ju ngot nVidia program som jag redan har installerat senaste versionen. Men hur kommer jag t denna? Hjlp med vilka instllningar jag ska gra och vart. Har skt runt som en tok utan resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in