2009-09-22, 20:02
Medlem
Hej.

Hade ett problem att ett spel kraschade för mig. MX vs ATV Unleashed. Nu har jag inte spelat så jätte mkt och det jag spelat har det inte Kraschat, men nu har jag installerat om Windows 7 igen. Har även installerat Test Drive Unlimited. Var lite knövel att få igång det först, och när jag väl fått igång det så krascha det efter bara 5-10minuter.

Någon som vet vad som kan vara fel ifall spel bara kraschar?
Citera
2009-09-22, 20:55
Bannlyst
Kan ha med torrenten att göra om du laddar ner via torrenter
Citera
2009-09-22, 23:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Hej.

Hade ett problem att ett spel kraschade för mig. MX vs ATV Unleashed. Nu har jag inte spelat så jätte mkt och det jag spelat har det inte Kraschat, men nu har jag installerat om Windows 7 igen. Har även installerat Test Drive Unlimited. Var lite knövel att få igång det först, och när jag väl fått igång det så krascha det efter bara 5-10minuter.

Någon som vet vad som kan vara fel ifall spel bara kraschar?
Det kan ju vara vad som helst.. Rekommenderar en googling på det specifika spelet och Windows 7. Har du dessutom x64 så blir det värre. Jag har tex inte fått varken COD4 eller COD5 att funka i 64bit..
Citera
2009-09-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det kan ju vara vad som helst.. Rekommenderar en googling på det specifika spelet och Windows 7. Har du dessutom x64 så blir det värre. Jag har tex inte fått varken COD4 eller COD5 att funka i 64bit..

Hmm okej. Njee 32 bitars har jag. Just nu testar jag med att byta till en annan "version" av spelet. "Köper" en annan.
Citera
2009-09-23, 22:12
Medlem
Nu har jag testat en ny version av Test Drive, men det dog precis. Hann spela ca 5minuter. Blev precis galet kär i spelet och så bara blir det svart o det blir CP ljud så man måste stänga av med knappen Får ta och googla det dära. Grymt irriterande, dom spelen man vill sitta i och hålla på och fördriva tid i bara kraschar. Såg någon annanstans att det kunde vara en DirectX bugg med W7, tror ni det kan vara så?

EDIT: med en enkel googling och lite läsning så ser man ju att det är en hel del som råkat ut för detta. En smart snubbe (så klart svensk också) hade skrevit att hans blev för varm och han körde på nTune, så jag skaffade det och nu ska den få justera och så skulle man ställa upp fläkten lite i % så jag får börja med det helt enkelt.

Förresten, hur kollar jag hur varmt det är ? Stog att han sänkt sin från 75 till 60-65 grader. Och skulle gärna vilja se hur varm den är om den kraschar igen, läste det igår men minns inte

EDIT igen:
Skaffade även speedfan och nu märkte jag att den blev överhettad.
Så här visade den efteråt. Tog 3minuter så kraschade spelet. Sen gick fläktarna igång som satan, så startade jag om datorn och när jag fick upp speedfan såg det ut så här:
http://sv.tinypic.com/m/5p24on/1

Och då har den alltså redan hunnit blåsa väldigt mkt då fläktarna går väldigt hårt på när man startar. Kom på att jag ska rensa damm imorgon också och se om det kan hjälpa. Dammsuga är inte skadligt va?
Senast redigerad av tjockarn 2009-09-23 kl. 23:00.
Citera
2009-09-24, 12:23
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Dammsuga är inte skadligt va?
Bara om du själv agerar dammsugare

Nej, det ska inte vara nån fara. Klart mkt bättre alternativ än att blåsa bort det iaf. Tar du det försiktigt ska det funka som en dröm
Citera
2009-09-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton

Nej, det ska inte vara nån fara. Klart mkt bättre alternativ än att blåsa bort det iaf. Tar du det försiktigt ska det funka som en dröm

Haha aa gott

Jag dammsög och nu har det sänkt temperaturen lite. Dock kraschade det precis igen för mig. Tar ca 3-4minuter bara så kraschar skiten och datorn måste stängas av med knappen

Vad kan man göra åt saken? Ingen som vet något bra? Hur kommer det sig att bara 2 spel gör så och inte dom andra?
Citera
2009-09-24, 16:52
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton

Nej, tvärt om! Det är betydligt säkrare att plocka fram kompressorn alternativt tryckluft på tub och blåsa bort dammet. Detta då dammsugarmunstycket kan ladda upp sig med statisk elektricitet och urladdas mot en komponent (=inte bra).

Men det ska erkännas att jag alltid plockar fram damsugaren när damm ska försvinna. Hittills har det gått bra men jag är för det inget bra föredöme.
Citera
2009-09-24, 17:58
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Nej, tvärt om! Det är betydligt säkrare att plocka fram kompressorn alternativt tryckluft på tub och blåsa bort dammet. Detta då dammsugarmunstycket kan ladda upp sig med statisk elektricitet och urladdas mot en komponent (=inte bra).

Men det ska erkännas att jag alltid plockar fram damsugaren när damm ska försvinna. Hittills har det gått bra men jag är för det inget bra föredöme.

Det kan ta ett par år innan man märker något, ibland kanske det inte märks alls. Men i vilket fall som så är det dumt att ta risken.
Citera
2009-09-24, 18:06
Medlem
Hmm, så man ska alltså försöka passa sig från att dammsuga? om man inte har några andra möjligheter hemma i lägenheten då? :/

Ingen som vet vad jag kan göra? har googlat samt sökt på youtube som en jävla tok men inte hittat något bra. Går bara 2 minuter så kraschar skiten. Gjorde en så kallad "clean start" eller va fan det stog så man stängde av precis allt vid start. men efter 2 min så kraschade det. Kan försöka filma senare.

Sen skulle jag gärna vilja veta hur fn jag ska ställa in i nVidia panelen. Jag letade som en tok efter den men hade den inte, bara halva från nTune (som förövrigt är ett av sämsta programen jag sett) men sen lyckades jag få ner ett par drivrutiner från nvidias hemsida, vilket inte gick igår då den sa att jag hade senaste. Men hitta ngt till windows7 förut som jag tog hem, nu har jag hela kontroll panelen men vette fan vad jag ska ställa in? Har ett Geforce 9600GT grafik kort.

Vet att man ska kunna ställa in vissa grejer i panelen, minns inte helt vad det heter. Typ Vertical sync eller något? Fick fram att någon hade stängt av ngt och valt endast en GPU i nvidia panelen och då hade det löst sig för den personen. Men jag fattar nada av vad o var jag ska göra något :s

Skriver kanske slarvigt nu, men det bjuder jag på
Citera
2009-09-27, 11:54
Medlem
Ingen som har något svar?
Är det ingen som vet något om hur man ska göra med Rivatuner ? Frågade även om hjälp på sweclockers, fick bra hjälp först sen flyttades tråden till någon underkategori och får inget svar alls.

Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag kan göra med nVidia kontrollpanelen. Som sagt skrev en att jag skulle köra med Coretemp och Rivatuner men Rivatuner är ju något nVidia program som jag redan har installerat senaste versionen. Men hur kommer jag åt denna? Hjälp med vilka inställningar jag ska göra och vart. Har sökt runt som en tok utan resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in