2009-09-22, 18:40
Medlem
Donkes avatar
Har nyligen börjat i thaiboxning och nu är det dags att köpa benskydd.
Har kollat på twins benskydd och ser att det finns två olika ett par "orginal" och ett par "slim". Det jag undrar är om slim varianten passar för thai?

Har testat ett par slim och tyckte dom satt bra, orginalmodellen känns mycket klumpigare?

Även kollat på fairtex SP-3 men inte haft möjlighet att testa dessa. Någon som har erfarenhet av någon/några av modellerna?
Citera
2009-09-22, 18:46
Medlem
U137s avatar
Snacka med någon på klubben, de brukar ha bra koll på priser och modeller.
Citera
2009-09-22, 18:49
Medlem
lefthooks avatar
har twins vanliga. Är inte så klumpiga som dom ser ut. Tjockleken gör att man verkligen kan dra på utan att riskera göra illa den man sparras mot.
Citera
2009-09-22, 19:07
Medlem
Donkes avatar
priset har jag redan kollat upp och det blir billigare att köpa via nätet. Ska även köpa handskar på nätet. Får åka in och testa orginalen och se, klart det kan vara roligare att köra lite hårdare.
Citera
2009-09-22, 21:02
Medlem
MT-snubbens avatar
Twins benskydd är mycket bra och sitter som gjutna, det är väldigt sällan de hamnar på sniskan som många andra billigare varianter gör.

Jag tror att jag har haft mina i runt 4år och dom är fortfarande i fin form, inga sprickor i lädret eller liknande.
Citera
2009-09-22, 21:24
Medlem
Donkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MT-snubben
Twins benskydd är mycket bra och sitter som gjutna, det är väldigt sällan de hamnar på sniskan som många andra billigare varianter gör.

Jag tror att jag har haft mina i runt 4år och dom är fortfarande i fin form, inga sprickor i lädret eller liknande.
Är det slim eller orginal du kör?
Citera
2009-09-23, 00:38
Medlem
CBSativas avatar
Som tidigare nämnt så ser benskydden mycket klumpigare ut än vad de är och det är skönt att ha lite tjockare så man kan sparka hårdare utan att skada ens sparringpartner.
Citera
2009-09-23, 03:40
Medlem
MT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donke
Är det slim eller orginal du kör?

Orginal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto