2009-09-22, 18:31
Medlem
Hej!
r windows 7 versionen nedan kompatibel fr bde 32 och 64 bit, det str inget.

http://www.amazon.co.uk/Microsoft-Wi...dp_ob_title_sw

Annars, s mste detta var de billigaste stllet om du vill kpa windows 7.
Citera
2009-09-22, 18:41
Medlem
Custoss avatar
"Product Features
Windows 7 Home Premium (includes 32-bit & 64-bit versions) makes it easy to create a home network and share all of your favorite photos, videos, and music--you can even watch, pause, rewind, and record TV
Make the things you do every day easier with improved desktop navigation
Start programs faster and more easily, and quickly find the documents you use most often
Make your web experience faster, easier and safer than ever with Internet Explorer 8
Easily create a home network and connect your PCs to a printer with HomeGroup"

"32-bit or 64-bit? For your convenience, every copy of Windows 7 Home Premium includes both 32-bit and 64-bit discs."
Citera
2009-09-22, 18:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Microsoft sjlva sger "This product includes both 32-bit and 64-bit versions."
Citera
2009-10-25, 14:04
Medlem
Vattumannens avatar
Vet inte skillnaden p 32 och 64 men installerade 32 p mitt Vista nyligen. Kan jag byta till 64 nr jag byter till Win 7? Datorn klarar bda tv. 4 GB ram har den.

Men spelar det ngon roll, ngon som orkar frklara vilka fr- respektive nackdelarna r?

Under installationen stod det att 32 passade alla program s drfr tog jag det.
Citera
2009-10-25, 14:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattumannen
Vet inte skillnaden p 32 och 64 men installerade 32 p mitt Vista nyligen. Kan jag byta till 64 nr jag byter till Win 7? Datorn klarar bda tv. 4 GB ram har den.

Men spelar det ngon roll, ngon som orkar frklara vilka fr- respektive nackdelarna r?

Under installationen stod det att 32 passade alla program s drfr tog jag det.

Sk p ntet.
Finns massor med artiklar osv som tar upp fr-, respektive nackdelar med 32-bitars vs 64-bitars OS.

Vad gller din frsta frga om du kan byta till 64-bitars nr du byter till Windows 7 s antar jag att du syftar p en "uppgradering" frn 32-bitars till 64-bitars?
I s fall r svaret NEJ.
Om du vill byta frn 32-bitars till 64-bitars s mste du gra en komplett ominstallation.
Detta beror p att x86 och x64 r olika arkitekturer.
Citera
2009-12-12, 12:24
Medlem
Hnxs avatar
Lnar trden lite.

Jag har skt och skt men hittar inget fullstndigt svar.
Det r nmligen s att jag har kpt uppgraderingsversionen av Windows 7. Jag har frsttt s mycket som att det inte gr att uppgradera direkt frn min 32bitarsversion av Vista till 64bitarsversionen av windows 7, men det jag undrar r om det r mjligt att gra en s kallad "clean install" av windows 7 64 bit med min uppgraderingsskiva.

edit: det var ruskigt svrgooglat men jag hittade svaret p min egen frga(JA! )
Senast redigerad av Hnx 2009-12-12 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in