2009-09-22, 16:23
Medlem
Tjena!

Ett fretag som jag jobbar fr frn och till hade p ngot vnster skapat ett avtal med Microsoft, vilket gjorde att de fick kpa in Windows 7. Detta betyder allts att mitt win7 r validerat om det nu skulle ha ngon som helst betydelse.

I alla fall kpte jag fr en kort tid sedan en HP Touchsmart tx2 tablet pc, och installerade givetvis Windows 7 p denna. Dremot har jag brjat mrka en del problem;

Nr man ser p filmer i fullscreen (anvnder vlc) kan bilden frysa i ngon sekund, och sedan fortstta, men ocks att den tycks hacka, dvs ha lgre fps n 25 antar jag.

Nr man tittar p saker i flash gr r det nnu smre, om man tar ett simpelt flashspel som exempel "laggar" det rtt rejlt.

Nr man ser p youtube-videos i HD eller i fullscreen uppstr samma problem som med vanliga videos.

Spel hackar ocks, ven p lgsta grafikinstllningarna. Har en annan brbar dator brevid mig som kr XP, och den r smre, dr rullar spelen/filmerna p alldeles utmrkt.

Sliter snart ut mitt hr ver detta! Jag har installerat nyaste drivrutiner till datorn, senaste shockwave+flash player och dylikt.

Datorns specifikationer borde klara dessa saker tycker man:
AMD Turion x2 Mobile R-75 2.2 GHz
4 GB RAM
ATI Radeon HD 3200
Windows 7 x32

Alla tips r uppskattade!
Tack p frhand.
Senast redigerad av ludde2009 2009-09-22 kl. 16:25.
Citera
2009-09-22, 20:04
Medlem
Frankie001s avatar
Har liknande problem, mestadels det dr med videotittande i fullscreen. Dock anvnder jag vista. Blir till att flja trden.
Citera
2010-05-28, 17:26
Medlem
*bump* Strt irriterande detta. Ingen som vet ngot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in