Tjena!
Ett fretag som jag jobbar fr frn och till hade p ngot vnster skapat ett avtal med Microsoft, vilket gjorde att de fick kpa in Windows 7. Detta betyder allts att mitt win7 r validerat om det nu skulle ha ngon som helst betydelse.
I alla fall kpte jag fr en kort tid sedan en HP Touchsmart tx2 tablet pc, och installerade givetvis Windows 7 p denna. Dremot har jag brjat mrka en del problem;
Nr man ser p filmer i fullscreen (anvnder vlc) kan bilden frysa i ngon sekund, och sedan fortstta, men ocks att den tycks hacka, dvs ha lgre fps n 25 antar jag.
Nr man tittar p saker i flash gr r det nnu smre, om man tar ett simpelt flashspel som exempel "laggar" det rtt rejlt.
Nr man ser p youtube-videos i HD eller i fullscreen uppstr samma problem som med vanliga videos.
Spel hackar ocks, ven p lgsta grafikinstllningarna. Har en annan brbar dator brevid mig som kr XP, och den r smre, dr rullar spelen/filmerna p alldeles utmrkt.
Sliter snart ut mitt hr ver detta! Jag har installerat nyaste drivrutiner till datorn, senaste shockwave+flash player och dylikt.
Datorns specifikationer borde klara dessa saker tycker man:
AMD Turion x2 Mobile R-75 2.2 GHz
4 GB RAM
ATI Radeon HD 3200
Windows 7 x32
Alla tips r uppskattade!
Tack p frhand.
Senast redigerad av ludde2009 2009-09-22 kl. 16:25.