2009-09-22, 13:32
Medlem
hej

jag har need for speed shift och när jag tar bort Nvidia physx så säger spelet att jag måste ha kvar den. men saken är att jag har ATI 4890, så vad har Nvidia physx med saken att göra. finns det physx bara för ATI som inte har nått med Nvidia att göra?

Spelet funkar ändå inte när jag har physx installerad och jag vet nästan alla har problem med spelet

Tack för svar

2009-09-22, 15:28
Medlem
-ELF-s avatar
Spelet har troligen support för PhysX. Så det är därför det måste ligga kvar på datorn.
Det går inte att köra PhysX på ATI kort, men det går dock att köra det på processorn. Dock så krävs det en sjukligt snabb processor.

Tyvärr så har speltillverkare inte tänkt till ordentligt. Det vore bra med en möjlighet att välja bort PhysX när man installerar ett spel där det följer med. Det kan inte vara så svårt att låsa PhysX möjligheten i spelet.
Citera
2009-10-17, 14:55
Medlem
jag har själv ett ati kort. det går ta mig fan inte spela shift pga physx:en. ingen som vet ifall det finns någon fix på detta?
Citera
2009-10-17, 20:38
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReCo1L
jag har själv ett ati kort. det går ta mig fan inte spela shift pga physx:en. ingen som vet ifall det finns någon fix på detta?
Vad menar du? Laggar det eller startar inte spelet?
Citera
2009-10-17, 21:04
Medlem
Andreasvbs avatar
Är ju bara att inaktivera den i dess kontrollpanel, vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in