Hej, jag har en Acer Aspire 7220 som vägrar starta. Då jag startar upp den så startar fläkten som den ska men sen så lägger den av, power knappen står bara och blinkar efter det. Jag har haft problem med att den har slagit av innan men nu har jag tagit bort allt damm som fanns vid fläkten, men efter startar inte datorn, vad kan ha hänt?
Kan va rätt många anledningar till varför den beter sig på det viset. Det vanligaste felet är nog ändå att cpu kylen inte ligger helt emot cpun.
kolla om den sitter löst och om det finns kylpasta under.
Om du inte vet felet kan du chansa med att ta isär hela datorn. Även moderkort och processorn (Kolla under dom och ta bort damm) och sätta ihop 5 viktigaste delar och alla kablar ordentligt igen. Ja, du måste gå så långt för att vara säker.
Om du inte vet felet kan du chansa med att ta isär hela datorn. Även moderkort och processorn (Kolla under dom och ta bort damm) och sätta ihop 5 viktigaste delar och alla kablar ordentligt igen. Ja, du måste gå så långt för att vara säker.
Nja inte så lätt eftersom det är en bärbar. Men visst har man inte tummen mitt i handen så kör på.
Och det insåg du också nu va
Läser man råden och det han berättar lät det inte direkt som en bärbar.
Han skriver själv att han bytt kylpasta så något måste han kunna.
Tyckte väll att namnet på dator var konstig.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-26 kl. 09:58.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!