Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-22, 04:27
Medlem
Hur gor jag da egentligen, nar jag ska installera OSX? Min hd ar som sagt trasig och jag maste kopa en ny, combo-driven e ocksa trasig.
Citera
2009-09-22, 09:42
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Hur gor jag da egentligen, nar jag ska installera OSX? Min hd ar som sagt trasig och jag maste kopa en ny, combo-driven e ocksa trasig.

Antingen sätter du i en ny cd/DVD-läsare när du ändå har datorn öppnad, guider för detta finns på nätet?
Citera
2009-09-22, 10:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Använd skivverktyg och "återställ" en tankad leopard/snow leopard skiva till ett usb minne. Snow leopard kräver 6 GB och leopard kräver 8 GB.

Sedan håller du inne alt(option) när du bootar och väljer att boota från usb minnet...
Citera
2009-09-22, 13:08
Medlem
smurfehs avatar
Antingen CD/DVD-sharing alt. köra hårddisken i TDM till annan dator och köra installationen från den andra datorn..
Citera
2009-09-22, 18:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Antingen CD/DVD-sharing alt. köra hårddisken i TDM till annan dator och köra installationen från den andra datorn..

Min lösning kräver ingen annan dator...
Citera
2009-09-22, 19:46
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Har du rökt crack eller? Ska han trolla fram en piratad version med knäna hade du tänkt? Och hur hade du tänkt att han ska få in den på en USB-enhet utan någon fungerande hårddisk?

Get real.. I det här fallet var din lösning ingen lösning ö.h.t för TS.
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-22 kl. 19:49.
Citera
2009-09-22, 21:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Har du rökt crack eller? Ska han trolla fram en piratad version med knäna hade du tänkt? Och hur hade du tänkt att han ska få in den på en USB-enhet utan någon fungerande hårddisk?

Get real.. I det här fallet var din lösning ingen lösning ö.h.t för TS.

Han får ju givetvis hitta/låna en annan maskin och hitta en ny/annan hårddisk, går att skriva isofiler till usb minnen i windows med.
Citera
2009-09-22, 22:29
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Han får ju givetvis hitta/låna en annan maskin och hitta en ny/annan hårddisk, går att skriva isofiler till usb minnen i windows med.

Jaså? Aldrig provat eller tänkt på att det kanske går att skriva till HFS+ i Winbl0wz.. Har aldrig behövt heller..

Citat:

enough said.

Nåja, orka bry.
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-22 kl. 22:32.
Citera
2009-09-23, 15:17
Medlem
Citat:

Citat:
hahah
Citera
2009-09-26, 19:19
Medlem
Var kan man kopa en cd/dvd-lasare, samt ar det svart att satta in den? Att lamna in datorn pa reparation ar inte ett alternativ. Tack.
Citera
2009-09-26, 20:41
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Var kan man kopa en cd/dvd-lasare, samt ar det svart att satta in den? Att lamna in datorn pa reparation ar inte ett alternativ. Tack.

För att vara hyffsat säker på att få rätt typ av cd/dvd-läsare så skulle jag kontakta tex Macoteket, köpa därifrån och sedan montera själv.

Om det är svårt? Lite pilligare än på en vanlig stationär, mest pga att det är trångt. Guider finns på nätet, typ YouTube.
Citera
2009-09-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
För att vara hyffsat säker på att få rätt typ av cd/dvd-läsare så skulle jag kontakta tex Macoteket, köpa därifrån och sedan montera själv.

Om det är svårt? Lite pilligare än på en vanlig stationär, mest pga att det är trångt. Guider finns på nätet, typ YouTube.

Det är rätt många yttepytte-skruvar varav ett antal är torx, vill jag minnas. Beror på vad det är för macbook. De vita/svarta är pyssligare än unibody-macarna (fast inte omöjliga på nåt sätt ). En balja kaffe, ett gäng mejslar, och - TÅLAMOD, sen är det bara att köra. Håller med om Hispers tips - kolla med macoteket/humac/inlife eller nån. Dom vet. Annars *kan* det stå nåt på everymac.com

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in