2009-09-22, 04:27
Medlem
Hur gor jag da egentligen, nar jag ska installera OSX? Min hd ar som sagt trasig och jag maste kopa en ny, combo-driven e ocksa trasig.
Citera
2009-09-22, 09:42
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Hur gor jag da egentligen, nar jag ska installera OSX? Min hd ar som sagt trasig och jag maste kopa en ny, combo-driven e ocksa trasig.

Antingen stter du i en ny cd/DVD-lsare nr du nd har datorn ppnad, guider fr detta finns p ntet?
Citera
2009-09-22, 10:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Anvnd skivverktyg och "terstll" en tankad leopard/snow leopard skiva till ett usb minne. Snow leopard krver 6 GB och leopard krver 8 GB.

Sedan hller du inne alt(option) nr du bootar och vljer att boota frn usb minnet...
Citera
2009-09-22, 13:08
Medlem
smurfehs avatar
Antingen CD/DVD-sharing alt. kra hrddisken i TDM till annan dator och kra installationen frn den andra datorn..
Citera
2009-09-22, 18:19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Antingen CD/DVD-sharing alt. kra hrddisken i TDM till annan dator och kra installationen frn den andra datorn..

Min lsning krver ingen annan dator...
Citera
2009-09-22, 19:46
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Har du rkt crack eller? Ska han trolla fram en piratad version med knna hade du tnkt? Och hur hade du tnkt att han ska f in den p en USB-enhet utan ngon fungerande hrddisk?

Get real.. I det hr fallet var din lsning ingen lsning .h.t fr TS.
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-22 kl. 19:49.
Citera
2009-09-22, 21:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Har du rkt crack eller? Ska han trolla fram en piratad version med knna hade du tnkt? Och hur hade du tnkt att han ska f in den p en USB-enhet utan ngon fungerande hrddisk?

Get real.. I det hr fallet var din lsning ingen lsning .h.t fr TS.

Han fr ju givetvis hitta/lna en annan maskin och hitta en ny/annan hrddisk, gr att skriva isofiler till usb minnen i windows med.
Citera
2009-09-22, 22:29
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Han fr ju givetvis hitta/lna en annan maskin och hitta en ny/annan hrddisk, gr att skriva isofiler till usb minnen i windows med.

Jas? Aldrig provat eller tnkt p att det kanske gr att skriva till HFS+ i Winbl0wz.. Har aldrig behvt heller..

Citat:

enough said.

Nja, orka bry.
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-22 kl. 22:32.
Citera
2009-09-23, 15:17
Medlem
Citat:

Citat:
hahah
Citera
2009-09-26, 19:19
Medlem
Var kan man kopa en cd/dvd-lasare, samt ar det svart att satta in den? Att lamna in datorn pa reparation ar inte ett alternativ. Tack.
Citera
2009-09-26, 20:41
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Var kan man kopa en cd/dvd-lasare, samt ar det svart att satta in den? Att lamna in datorn pa reparation ar inte ett alternativ. Tack.

Fr att vara hyffsat sker p att f rtt typ av cd/dvd-lsare s skulle jag kontakta tex Macoteket, kpa drifrn och sedan montera sjlv.

Om det r svrt? Lite pilligare n p en vanlig stationr, mest pga att det r trngt. Guider finns p ntet, typ YouTube.
Citera
2009-09-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Fr att vara hyffsat sker p att f rtt typ av cd/dvd-lsare s skulle jag kontakta tex Macoteket, kpa drifrn och sedan montera sjlv.

Om det r svrt? Lite pilligare n p en vanlig stationr, mest pga att det r trngt. Guider finns p ntet, typ YouTube.

Det r rtt mnga yttepytte-skruvar varav ett antal r torx, vill jag minnas. Beror p vad det r fr macbook. De vita/svarta r pyssligare n unibody-macarna (fast inte omjliga p nt stt ). En balja kaffe, ett gng mejslar, och - TLAMOD, sen r det bara att kra. Hller med om Hispers tips - kolla med macoteket/humac/inlife eller nn. Dom vet. Annars *kan* det st nt p everymac.com

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in