Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-03, 16:01
  #73
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
En film som inte nämnts är ju Stay Hungry från 1976 http://www.imdb.com/title/tt0075268/...nm_flmg_act_59
Ingen actionrulle, men dock sevärd ändå bara för att Arnold är med.
Jag tycker den är bra i allmänhet. En bra film helt enkelt och att en ung Arnie är med och även Freddy Kruger skadar ju inte.
Citera
2017-11-05, 12:34
  #74
Medlem
helenduvals avatar
Jag såg ursprungliga Conan nyligen. Eller ja, vi satt pratade i en soffa hemma hos en vän och den var på i bakgrunden, men det var svårt att inte titta till på den då och då, en enkel story men väldigt underhållande.
Citera
2017-11-12, 01:20
  #75
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Tycker Terminator filmerna är väldigt överskattade så jag kan enbart komma på två filmer som man "bör ha sett" Predator en mycket underhållande Actionfilm, och Total Recall som kan räknas som en kult Sci-Fi film i mina ögon. Precis som Robocop. Men i den sistnämnda filmen medverkar som bekant inte Arnold.

Predator
Total Recal
Citera
2018-02-10, 17:54
  #76
Medlem
jsa86-xs avatar
Terminator-filmerna, de två första är mästerverk. 3an är faktiskt också bra. 4an så är väl inte Arnold med? Och femman innehåller en del "humor" vilket inte är tillåtet i Terminator, såklart =)

True lies är också bra.
Citera
2018-02-11, 12:07
  #77
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
I stort sett allt förutom Batman & Robin, även haft svårt för Junior.

Inte sett Aftermath än men fick hem den förra veckan så blir snart av.

Raw Deal eller Hårda Bud på svenska är enormt underskattad.
Ja, "Hårda bud" var kanske den första Arnold-filmen jag såg, och jag blev klart imponerad.
Ung och påverkbar som jag var.
Fast det är klart, vid den tiden blev jag minst lika - om inte mer - imponerad av filmen "Cobra" med Stallone ...


Nu, med fler år bakom nacken, kan jag utan att skämmas lyfta upp både "Dagissnuten" och "Twins" som verklige storverk.

Bara den första "Terminator" var är, bra.
Den var, är, så grovkornigt och grundläggande Tuff att man helt enkelt inte kan stå emot.
Jag tycker inga av uppföljarna har lyckats matcha det.
Särskilt inte tvåan, med den "tecknade" skurkroboten - och Arnold som snäll robot ...Visst, den Börjar ju bra ...
Men sen urartar det när han ska börja vara snäll ...

Ettan är oöverträffad, den är Äkta. Och Arnold är skurken. Skurken med stort A ...
Citera
2018-02-14, 22:41
  #78
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helenduval
Jag såg ursprungliga Conan nyligen. Eller ja, vi satt pratade i en soffa hemma hos en vän och den var på i bakgrunden, men det var svårt att inte titta till på den då och då, en enkel story men väldigt underhållande.

Är det i första filmen som han slår en kamel på käften? Eller är det i Förgöraren?
Citera
2018-02-18, 14:59
  #79
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Är det i första filmen som han slår en kamel på käften? Eller är det i Förgöraren?
Första filmen, Conan the Barbarian.
Citera
2018-04-07, 08:55
  #80
Medlem
JackBurtons avatar
Predator, Total Recall, Terminator, The Running Man och True Lies är hans fem bästa enligt mig.

En rikig skitfilm men som ändå är rätt underhållande på flera sätt är "Commando". Fylld av "filmmissar" som tex den krockade gula Porschen som helt plötsligt upphör att vara krockad. Eller hur Arnolds karraktär, när han ska rädda sin kidnappade dotter, kan sätta ut sprängladdningar (och sedan spränga) över typ hela ön där hans dotter hålls fången utan att veta exakt var på ön dottern befinner sig?
Citera
2018-04-07, 11:04
  #81
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBurton
En rikig skitfilm men som ändå är rätt underhållande på flera sätt är "Commando". Fylld av "filmmissar" som tex den krockade gula Porschen som helt plötsligt upphör att vara krockad. Eller hur Arnolds karraktär, när han ska rädda sin kidnappade dotter, kan sätta ut sprängladdningar (och sedan spränga) över typ hela ön där hans dotter hålls fången utan att veta exakt var på ön dottern befinner sig?

Trots att den är full utav plotholes så håller jag den enormt högt, som en av Arnies bästa filmer överlag, full av underbar action och förjävla bra oneliners, älskar den!
Citera
2018-04-08, 10:44
  #82
Medlem
D_V_Ss avatar
Man bör helt klart se Terminator 2. Den ultimata Arnold-filmen.

Sedan så förstår jag inte varför Klappjakten inte hyllas. Är ju en mycket bra och underhållande familjefilm. Speciellt kring jul.

Eraser och End of days är två tunga actionfilmer. Tycker även 6:e dagen är intressant.

Sedan så är ju Total Recall alltid Total Recall. En väldigt unik rulle. Atmosfärisk och egen.
Citera
2018-04-08, 11:21
  #83
Medlem
Westernkomedin "The Villain" eller "Cactus Jack" som den heter på svenska.

Han har iofs ingen huvudroll men den är ändå sevärd tycker jag.
Citera
2018-04-08, 11:29
  #84
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Eraser och End of days är två tunga actionfilmer.

Och här gick min nostalgifaktor inne i skallen bananas, älskade dom som ung och gör det fortfarande på ett visst sätt, kanske inte lika mycket längre men solklara treor (starka) sådana i min bok. End of Days är snäppet vassare än Eraser om man skall jämföra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback