2009-09-21, 23:16
Medlem
ciones avatar
Diskutera allt om notebooken Pavilion Dv2. Köpte nyss en HP PAVILION DV2-1010 och är helnöjd med den! Kör Win 7 64-bits Ultimate. Något jag är missnöjd över är dock:

- Batteritiden
- Att man inte fick något slags skydd till datorn, den blir ju repig som fan!
- När man kollar på skärmen ifrån sidan ser man inte speciellt mycket

Positiva saker:

+ Bra bildåtergivning
+ Relativt skönt tangentbord
+ Fungerar faktiskt bra i win 7
+ SNYGG design
+ Skön att sida vid
+ Lätt som en fjäder, men känns ändå inte jobbig att sitta vid, som jag tycker det känns när man sitter vid en netbook

Någon som har några synpunkter om denna dator? Vill veta allt ni har att säga om den!
Citera
2009-09-22, 00:43
Medlem
ciones avatar
Förresten någon som vet vart man kan köpa ett skydd (som en påse eller liknande som man brukar ha till sin touchmobil) till denna dator?
Citera
2009-10-08, 19:09
Medlem
gubbjävels avatar
Införskaffade en sån här liten leksak även jag för några dagar sedan. MYCKET nöjd med den hittills, även om det krävdes lite pill för att hitta xp-drivrutiner till den.

Jag har dock "problemet" (användes sällan) med att touchpadens scroll-funktion inte fungerar, alltså möjligheten att längst ut till höger kunan scrolla upp och ned i dokument. Fungerar den för er andra, eller är det bara min dator som är dum?

Sen undrar jag lite vad ni övriga tycker om den när det fäller fläktnivån, jag stör mig lite på att fläkten har ett förhållandevis högt ljud. Har man tex knäpptyst i rummet så hörs den ganska väl. Iofs är den tyst jämfört med många andra modeller, men jag vill att den ska vara lika knäpptyst som min LG S1

edit: Glömde ju tillägga att ett "fodral" till den kan du köpa på de flesta datorbutiker, eller expert, elgiganten, onoff osv. Eller via http://www.dustinhome.se/lp_5468_296.aspx tex.
Själv kör jag med en http://catalog.belkin.com/IWCatProdu...uct_Id=375529# som jag köpte på onoff för 179:-
Senast redigerad av gubbjävel 2009-10-08 kl. 19:13.
Citera
2009-10-19, 16:55
Medlem
ciones avatar
Fick beställa ett fodral ifrån Dell och det gick totalt på 350 kr tror jag :/
Min scrollfunktion fungerar inte heller :S Tycker ej att fläkten låter högt.
Citera
2009-12-01, 10:54
Medlem
Psychopatricks avatar
Vad stor den hær tråden var då

Jag vill ha mer åsikter om denna dator, har stora planer på att køpa den faktiskt.. Ær den før liten? Jag gillar inte riktigt såna små 10", ær det stor skillnad på dom och den hær 12"? Vore trevligt med en dator som inte ær en klump!
Citera
2009-12-02, 13:10
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Vad stor den hær tråden var då

Jag vill ha mer åsikter om denna dator, har stora planer på att køpa den faktiskt.. Ær den før liten? Jag gillar inte riktigt såna små 10", ær det stor skillnad på dom och den hær 12"? Vore trevligt med en dator som inte ær en klump!

Ja det är absolut värt att köpa denna istället för en liten 10". Jag tycker inte det är det minsta jobbigt att sitta vid min, men jag tycker det är jobbigt att sitta vid en Eee pc t.ex. DV2:an känns heller inte klumpig på något sätt, ungefär i klass med 10"-datorerna!
Citera
2009-12-04, 13:57
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja det är absolut värt att köpa denna istället för en liten 10". Jag tycker inte det är det minsta jobbigt att sitta vid min, men jag tycker det är jobbigt att sitta vid en Eee pc t.ex. DV2:an känns heller inte klumpig på något sätt, ungefär i klass med 10"-datorerna!

Hittade ett grymt bra pris på denna nu faktiskt. 4 gb minne, 500gb hd osv.. Ska bestælla en till veckan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in