2009-09-21, 18:54
Medlem
Kör Win 7 och trots att jag inte gör ngt krävande på datorn (eller inget alls) så snurrar min hårddisk för fullt (ser det på att lampan blinkar). Likaså min router blinkar för fullt trots att jag inte belastar nätverket. Kan jag kolla upp vad det beror på? Processerna i aktivitetshanteraren säger mig inte så mkt, ofast väldigt kryptiska namn. Har scannat datorn på virus och spyware samt har senaste uppdateringarna.
Citera
2009-09-21, 19:54
Medlem
En hårddisk SKA snurra för fullt... annars blir det jävligt svårt att få tag på informationen som ligger lagrad på den...

Du kanske menar att hårddiskaktiviteten är konstant? Finns månag anledningar till det; underhållsstädning, swapning, indexering, superfetch mm.

Allt som har med nätverk att göra brukar blinka. Men det visar inte nödvändigtvis när information överförs utan mer ATT det överförs...
Citera
2009-09-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
En hårddisk SKA snurra för fullt... annars blir det jävligt svårt att få tag på informationen som ligger lagrad på den...

Du kanske menar att hårddiskaktiviteten är konstant? Finns månag anledningar till det; underhållsstädning, swapning, indexering, superfetch mm.

Allt som har med nätverk att göra brukar blinka. Men det visar inte nödvändigtvis när information överförs utan mer ATT det överförs...

OK, så det är fullt normalt att båda dessa sakerna händer?

Var rädd att ja kanske hade något skit på datorn som skickar iväg massa information eller något
Senast redigerad av _x3m_ 2009-09-21 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in