2009-09-21, 09:35
Medlem
folioboys avatar
varje gång jag höger klickar på skrivbordet så dör explorer.exe hur ska jag få det att sluta jävlas? avinstallerat alla program jag har installerat nyligen och rensat reg. och virussökt med nod och några andra spyware program utan framsteg...

kom på att samma sak händer när jag trycker på "del" (delete) om det är till någon nytta.
har vistax86 home premium sp 2 (laglig)
Citera
2009-09-21, 09:40
Medlem
boostankans avatar
Har upplevt samma problem som dig. Lösningen är att hoppas att det inte händer allt för ofta och bara acceptera att Vista är skit.
Citera
2009-09-21, 09:54
Medlem
folioboys avatar
men jag vill minnas att jag hade ett liknande problem när jag körde XP men jag löste det via något händigt program som kollade vad jag hade för program som skulle fästa sig på menyn som kommer upp vid högerklick. deaktivera en efter en tills problemet var borta...men google är inte lika hjälpsam längre...hittar inte åbäket
Citera
2009-09-21, 10:10
Medlem
cannaBes avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1007789

En till med samma problem.

Prova att skriva "chkdsk /r C:" i cmd. Starta om datorn och låt windows köra igenom diskkontrollen.

Funkar inte det så använder du din Vista-skiva för att reparera Windows. Boota med skivan och välj "uppgradera".
Citera
2009-09-25, 13:34
Medlem
folioboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1007789

En till med samma problem.

Prova att skriva "chkdsk /r C:" i cmd. Starta om datorn och låt windows köra igenom diskkontrollen.

Funkar inte det så använder du din Vista-skiva för att reparera Windows. Boota med skivan och välj "uppgradera".
mjo jag vett redan provat det :/ fick det genom Google men då inte lösningen löste problemet fick jag göra en ny tråd... reparera Windows fungerade inte heller...
Citera
2009-09-25, 13:39
Medlem
King Grubs avatar
När explorer.exe har blivit buggad och det inte fungerar med en reparationsinstallering, är det nog formattering och ominstallering från grunden som gäller, om man vill bli av med problemet. Går snabbare och enklare än felsökning i alla fall. Jag tror inte jag sett många som faktiskt fixat ett sådant problem, när det inte hjälper med åtgärderna du reda utfört. Då är det något djupliggande fel som är trasigt.
Citera
2009-09-25, 14:15
Medlem
folioboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
När explorer.exe har blivit buggad och det inte fungerar med en reparationsinstallering, är det nog formattering och ominstallering från grunden som gäller, om man vill bli av med problemet. Går snabbare och enklare än felsökning i alla fall. Jag tror inte jag sett många som faktiskt fixat ett sådant problem, när det inte hjälper med åtgärderna du reda utfört. Då är det något djupliggande fel som är trasigt.
mjo men det gör inget hatar verkeligen att formatera tycker detta är lite roligare att sitta och grubbla istället men värkar ha kört fast helt och hållet tittat lite i regget men har ej hittat något skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in