Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-21, 00:12
Medlem
backflasharns avatar
Hittar trådar som "Vad drack ni på eran första fylla" "Är första gången alltid värdelös?" osv osv osv. Hittar ingen om första fyllor så den tar vi här.

Jag börjar.

Hade tjatat på min granne i dagar om att han skulle fixa öl och lite cider.
Jag hade ingen aning om hur mycket man behövde eller hur starka grejerna skulle vara så jag bad hon lösa allt det där.

Hur som helst, på fredagen skulle debuten vara ett faktum. Torsdagkväll ringer grannen och säger att jag ska komma över och hämta det. Tre 6-pack folkisar stog på hans matbord. Hade ingen aning om hur jag skulle kunna få i mig allt det (Det fick jag inte heller). Gick över till granne nummer 2 för att han skulle förvara det under natten. Skoldagen gick, en underlig känsla befann sig i magen och hade gjort det senaste veckan.

Fredagkväll var kommen, en femtonåring i sin bästa dagar skulle få sig sin första fylla. Några kompisar kom på mopparna och hämtade upp mig och vi körde mot en brygga i närheten av festen. Där knäppdes den, min första folköl, en norrlandsguld. Tvingade i mig en eller möjligen två på bryggen sen åkte vi vidare. Var många gamla kompisar och en hel del fina tjejer på festen. Jag började klunka, smaka lite sprit och cider och sen kom man igång.
Hade jävligt kul till jag blev lite yr och gick och la mig i sängen dels för att vila lite och piggna till och dels för att meddela mina närmaste vänner att backflasharn druckigt upp sina livs första rusdrycker.

Medans jag ligger där och vilar kommer en tjej från festen in på rummet och lägger sig brevid. Slutar med att vi börjar strula och jag får en avrunkning.

Lyckan var gjort. Bland dom roligaste fyllerna jag haft någonsin faktiskt, och början på en fantastisk moppetid.

Eran tur, hur var era?
2009-09-21, 00:20
Medlem
Sheiks avatar
Valborg 2004. Utköparogge hade lovat att köpa ett sexpack folle till mig och 2 andra polare på den lokala bensinstationen inför den stora valborgsfesten hos en klasskompis. Sagt och gjort så möter han oss där utanför avtalad tid, och tar våra pengar (tror vi betalade 100 kr var )

Ut kom han klampandes med 3 sexpack Falcon 3.5 Bayerskt. "Ska ni dricka folle ska ni dricka bayerskt." löd visdomsorden.

Inte tordes vi ta med ölen hem, nejnej, det skulle gömmas under granar och buskage i skogen och ligga där tills festen började. På kvällen stack vi och fiskade upp våra väl undangömda sexpack och började dricka. En hemmagjord pet-bong användes för att bonga ner den äckliga sörjan. Sen är hela kvällen en dimma.

Spydde 16 gånger dagen efter och svor att aldrig mer dricka bayerskt. Det höll i ca 2 veckor.. då en ny fest vankades !

Det var tider det
2009-09-21, 00:25
Medlem
supermassives avatar
Min första fylla var allt annat än rolig. Den spenderades med dyngraka luftgitarrspelande mc-knuttar på dryga 40 år. Jag var då fjorton år.
2009-09-21, 00:29
Bannlyst
jag var 9 år och hade insett malibu smakade kokos, så ja snodde morsan flaska och kröka mig full på den i mitt rum... Drack inte hela behövde inte så mycket..

Om det ite räknas så var jag 13 och hade lyckats få nån att köpa en kvarting vodka ja å polarn delade på med festis persika...

Slutade med att jag satt och spydde i en buske och satte mig i min egen spya med sköna vita byxor.
Hamnade på maria pool om jag minns rätt.

*Sen har det bara fortsatt precis så* LOL
2009-09-21, 00:44
Medlem
Sommaren 2004 och vi hade en fest utomhus vid några bord vid ett bad som vi hade spridit ut ryktet om länge.
Efter skolan så går vi och hämtar våra 7.0or cider, jag fick 5 med jordgubbssmak om jag inte minns fel.
Vi satt och laddade upp hemma hos mig ett tag, sen gick vi till stället. När vi kom dit var det redan 20 pers där och det kom många fler.
Jag satt mig ner och började dricka. Efter 2 cider kom en känsla som jag inte riktigt kunde tolka. Efter 3 var jag helt snurrig, efter 4 så ställde jag mig upp. Rakt ner i backen rasar jag, kan inte gå. Lyckas hantera känslan efter att ha fått några gräsfläckar. Går iväg med en tjej och blir avsugen.
Kommer tillbaka efter en timme och festar vidare, nån mer alkohol blev det inte dock.

Helt perfekt fylla, spydde inte och det var väldigt mycket folk som drog upp stämningen.
2009-09-21, 00:49
Medlem
Vinter, snön singlar ner och två 15-16 åriga pojkar går från skolan mot staden. Nervöst knackades det på dörren till en ungkarls
lägenhet. En stor mängd flaskor fyllda med en kiss-gul vätska dekorerar lägenheten. Kommer ihåg att DotA spelades i den lilla ettan.

Med två av flaskorna i ryggsäcken och en paranoid blick gick vi hemåt. Tre andra kompisar slöt upp och Beerfest poppades in i
dvdspelaren. Vin och schweppes smakade överraskande bra.

Fram emot midnatt stod jag och en kompis vid balkongräcket och dekorerade snön med våra sörjiga middagar. Det kändes förvånansvärt bra.
Fem killar i samma dubbelsäng och en sjätte som hoppade på oss halva natten. Att med en rejäl bakfylla försöka skotta över resterna från
gårdagen i hopp om att föräldrarna inte skulle ana något. Det var en fin upplevelse, nostalgi kan dock vara en grym älskarinna.
2009-09-21, 00:52
Medlem
lafemmefatales avatar
Vintertid. Jag var tolv år och de två polarna, en tjej och en kille, tretton. Tjejpolaren och jag strosade runt utanför de öppna matbutikerna i Sundbyberg Centrum i hopp om att få syn på en potentiell utköpare. Vi hittade honom efter ett bra tag, det visade sig att han var tvåbarnspappa. Stackaren tvekade något otroligt men vi lyckades övertala honom med god svenska och lögnen om att vi var 17.

Med tre 6-pack Norrlandsguld helt synliga i påsen och inte lurade på ett enda öre åkte vi hem och gömde ölen under en stor trappa i den lilla skogen nära mitt hem. När den tredje polaren dök upp med Cola drog vi och hämtade ölen. Väl hemma kläckte vi alla tre en varsin. Det smakade äckligare än något annat jag hade smakat förr så jag fick idén att späda ut det med Cola, som då kändes som en helt normal grej att göra. Hälften Cola, hälften öl alltså... ha i åtanke att detta var lättöl.

Tolv öl senare mådde vi alla rätt illa så vi däckade. Ingen förutom jag var var berusad. Än idag är jag den mest lättpåverkade i mitt umgänge. Ekonomiskt, minst sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Utköparogge hade lovat att köpa ett sexpack folle[...](tror vi betalade 100 kr var )

Ut kom han klampandes med 3 sexpack Falcon 3.5 Bayerskt.
Haha, lite hjärta hade han trots allt.
2009-09-21, 01:00
Medlem
the_c00l_guys avatar
Jag och en polare spelade schack på landstället. Vi tog en shot för varje pjäs man tog av den andra. Haha. Slutade i att jag låg utanför på gräsmattan och spydde upp all jävla spagetti vi hade käkat tidigare samma kväll.

Min polare hade druckit förut och vart inte alls lika berusad som en annan. Vilket var ganska bra med tanke på att grannarna kommer över för att se hur fan det är med mig. Så spottar jag ur mig något i stil med: "Är du skön elr?!?11?! " på frågan "Är du full?".
Jag vinglar direkt efteråt in i huset och ramlar omkull och fortsätter min spyfest precis innanför dörren.

Det roliga var att min polare börjar därefter _KLIPPA GRÄSET_ för att försöka få grannarna att förstå att det inte alls är något fel på oss. HAHAhAHAHahh

En jävligt lam kväll kan jag lova, inte ett dugg jävla kul. Dagen efter lovade jag mig själv att aldrig dricka mer. Sagt och gjort, är nu en halvalkad arbetslös 20åring.
2009-09-21, 01:02
Medlem
Känns som att det redan finns en tråd om detta!

12 år, en tjej hade med sig sprit och det var första gången jag drack, inte mycket men jag kände en del även fast jag inte blev full. Trevlig upplevelse.

13 år, blev hyfsat packad på folles vid ett antal tilfällen men lyckades hålla det på hyfsat lagom nivå utan att däcka. Trevligt.

14 år, några hyfsade fyllor, främst från en väns föräldrars barskåp. Alltid trevligt!

15 år, skolavslutning nian, första gången det blev FÖR MYCKET, tappade bort kamraterna och däckade på en bakgård i stan... Trevlig upplevelse tills sista timmarna..
Senast redigerad av Speerskinka 2009-09-21 kl. 01:04.
2009-09-21, 01:47
Medlem
nyss fyllda 15.
hade precis inhandlat cider och mäsk från några skumma typer.
drog till hokeymatchen som var i stan, tjuvdrack inne på toaletten me en polare. vart ganska full, polarna tog drickan ifrån mig och försökte hålla
mig borta från vakterna. slutade me att polaren tjallade till min morsa.
hon var inte glad men fan vilken kul kväll vi hade
2009-09-21, 03:59
Medlem
BohemianSons avatar
Hösten 2003. Vodka och groggvirke i form av Fanta fläder, härlig kombination
2009-09-21, 08:24
Moderator
vfs avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=495405 /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto