• 1
  • 2
2009-09-20, 15:26
Medlem
surfacings avatar
Nu är det söndag och dags för lite bakfyllefilosofi.

Om vi blott antar att det nu var fullt möjligt att krypa upp i sitt eget anus, vad skulle hända då? Först tänkte jag för rolighetens skull att om man bara fortsätter och fortsätter via tarmarna och allt innanmäte etc så klonar man slutligen sig själv och kommer ut genom sin egen mun.

Men det går ju inte, för det måste ju slå knut någonstans på något vis? Men kan kan inte föreställa mig just hur, det blir för många parametrar för min hjärna. Ghaaaaaa!
2009-09-20, 15:37
Medlem
svampdamps avatar
Allt skulle ju följa med in i rövhålet, dvs att det kommer att bli en loop
2009-09-20, 15:43
Medlem
Om man kryper allra längst in kommer man förmodligen till Nangijala... bara i vild chansning.
2009-09-20, 15:45
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Allt skulle ju följa med in i rövhålet, dvs att det kommer att bli en loop
Men om "allt" följer med i rövhålet och bara fortsätter i ett omlopp måste det komma ut ur munnen till slut, men eftersom det inte går så måste loopen brytas på något vis? Förslagvis en sorts knut jag inte kan föreställa mig i bilder.

Jag har ingen aning egentligen jag spekulerar bara.

Citat:
Ursprungligen postat av kallekaninen
Om man kryper allra längst in kommer man förmodligen till Nangijala... bara i vild chansning.
Haha fyndigt.
2009-09-20, 15:52
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Om vi blott antar att det nu var fullt möjligt att krypa upp i sitt eget anus, vad skulle hända då?
Man skulle försvinna
2009-09-20, 15:52
Medlem
boostankans avatar
Haha, faktiskt en intressant frågeställning. Funderade på det där lite kort men det blir lite för mycket mind-fuck för mig just nu, så jag sitter tålmodigt och väntar in ett smart svar från någon stället.
2009-09-20, 16:10
Medlem
Världens vigaste man, kröp in i arslet och försvann!
2009-09-20, 16:12
Medlem
Androass avatar
Att man försvinner har jag lite svårt att förstå men så har jag aldrig greppat det där med kvantfysik och sånt där.

Men det som händer är väl att man vänder in och ut på sig själv? Det känns rimligast.
2009-09-20, 16:28
Medlem
Kheperas avatar
Undrar vilka klassiska filosofer som berört det här dilemmat...

Parson skrev mycket intelligent om teleporterad köttfärs, det låter närbesläktat.
2009-09-20, 16:45
Medlem
pokereves avatar
Som någon skrev, du kommer vränga dig själv ut och in, testa med en tröja
2009-09-20, 17:01
Medlem
prmanentwacks avatar
Det kommer sluta med att det enda som finns kvar av dig är din analring liggandes på golvet
2009-09-20, 17:20
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Man skulle försvinna
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Att man försvinner har jag lite svårt att förstå men så har jag aldrig greppat det där med kvantfysik och sånt där.
Ingen fast materia kan upphöra att existera, men den kan däremot deformeras och förändras.

Fast förvisso kan man också fråga sig hur jävla verkligt det är att kräla upp i sitt eget rektum.

Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Men det som händer är väl att man vänder in och ut på sig själv? Det känns rimligast.
Citat:
Ursprungligen postat av pokereve
Som någon skrev, du kommer vränga dig själv ut och in, testa med en tröja
Alltså hur fan får ni det att gå ihop?

Ja jag får väl leta reda på något likvärdigt att experimentera med och återkomma.
Senast redigerad av surfacing 2009-09-20 kl. 17:22.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in