2009-09-20, 12:55
Medlem
idels avatar
Min farsa har samma problem som en hel del andra har haft med en uppdatering som stannar på steg 3 av 3 0% i flera timmar. Har läst lite att de kan vara F-secure som hindrar att den sista kommer hem, problemet är att han inte har en Vista skiva utan bara en skiva som installerar allt på en gång, köpt på Onoff.
Stora problemet är att han aldrig kan komma in eller förbi uppdateringen, inte genom felsäkert läge heller.
Går detta problem att lösa över huvudtaget utan att blåsa datorn?

Tacksam för svar
Citera
2009-09-20, 12:58
Medlem
sommarlovs avatar
Vad säger supporten på OnOff?
Citera
2009-09-20, 14:03
Medlem
idels avatar
Han har inte talat med dom har inte blivit aktuellt ännu.
Han upptäckte problemet för 3 dagar sedan, (varit bortrest) men de jag skulle behöva veta är ifall de går att kringgå själva uppdaterings sekvensen, och komma åt kommandotolken för att avinstallera F-secure eller ändra på filen som de står i Microsofts utsago är felet.
Citera
2009-09-20, 14:49
Medlem
SecretQs avatar
Min mamma hade samma problem

Så jag googlade runt och hittade att det var ett ganska vanligt fel. Man kan testa att göra en systemåterställning med en skiva, har han ingen sån finns det som torrent.. I alla fall så provade jag det plus en massa andra tips från nätet och polare, men gav till slut upp och det verkar många andra ha fått gjort också.

Det är alltså inte F-secure, utan Windows Vista som är problemet.

Min mor hade köpt sin dator på Media Markt för typ två månader sen och eftersom det var ett mjukvara-problem så tog de 595 spänn för att fixa det. Så din pappa får väl lämna in den där han köpte den, men han får vara beredd att betala eftersom det inte ingår i garantin. Sjukt.

Hatar att det är monopol på mjukvaror! (nåja, nästan)
Senast redigerad av SecretQ 2009-09-20 kl. 14:52.
Citera
2009-09-20, 18:01
Medlem
idels avatar
Kunde din mamma rädda de som fanns på disken?
Eller blåste dom bara datorn?
Citera
2009-09-20, 18:06
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idel
Kunde din mamma rädda de som fanns på disken?
Eller blåste dom bara datorn?

Hon valde att inte göra det, dels för att hon inte hunnit spara så mycket då datorn bara var två månader och dels för att det skulle kosta sex-sjuhundra kronor till för att kopiera till en skiva. Det är alltså inte kört för din pappa heller.
Citera
2009-09-20, 18:16
Medlem
idels avatar
Väldigt tacksam att du berättar,
De han ska göra var att höra med någon snubbe på jobbet imorgon, nu skrev jag aldrig att de var en bärbar dator det handlar om vilket borde göra saken lite knivigare, men jag får höra hur den killen löser det hela annars blir de nog som din mamma gjorde även fast de kommer sitta väldigt långt inne för hans del.
Citera
2009-09-21, 07:51
Medlem
Enligt windows update support så beror problemet på telia säkertsurf alt f-secure , uppdatera telia säkersurf till den nya versionen som finns hos telia så ska det funka.
Citera
2009-09-21, 09:17
Medlem
sireltonjohns avatar
en granne har typ samma problem med sin bärbara. Updates tar flera timmar vid stängning av dator. Han har Telia Säker Surf (F-secure).

Skall kolla med honom om han testat uppdatera.

Ett annat problem han har är att varje gång energisparläge går datorn ut i det läget där man skall växla användare och där är den helt låst och det finns inget att göra förutom att hålla inne powerknappen. Vad kan det bero på?
Citera
2009-09-21, 18:51
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evap
Enligt windows update support så beror problemet på telia säkertsurf alt f-secure , uppdatera telia säkersurf till den nya versionen som finns hos telia så ska det funka.

Det handlar inte om det. Det är uppdateringar (ofta står det 3 av 3, 0 % klart) som har fastnat och har ingenting med F-secure att göra.
Citera
2009-09-22, 07:40
Medlem
http://www.itproffs.se/forumv2/tm.aspx?m=170080
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här