2009-09-20, 12:55
Medlem
idels avatar
Min farsa har samma problem som en hel del andra har haft med en uppdatering som stannar p steg 3 av 3 0% i flera timmar. Har lst lite att de kan vara F-secure som hindrar att den sista kommer hem, problemet r att han inte har en Vista skiva utan bara en skiva som installerar allt p en gng, kpt p Onoff.
Stora problemet r att han aldrig kan komma in eller frbi uppdateringen, inte genom felskert lge heller.
Gr detta problem att lsa ver huvudtaget utan att blsa datorn?

Tacksam fr svar
Citera
2009-09-20, 12:58
Medlem
sommarlovs avatar
Vad sger supporten p OnOff?
Citera
2009-09-20, 14:03
Medlem
idels avatar
Han har inte talat med dom har inte blivit aktuellt nnu.
Han upptckte problemet fr 3 dagar sedan, (varit bortrest) men de jag skulle behva veta r ifall de gr att kringg sjlva uppdaterings sekvensen, och komma t kommandotolken fr att avinstallera F-secure eller ndra p filen som de str i Microsofts utsago r felet.
Citera
2009-09-20, 14:49
Medlem
SecretQs avatar
Min mamma hade samma problem

S jag googlade runt och hittade att det var ett ganska vanligt fel. Man kan testa att gra en systemterstllning med en skiva, har han ingen sn finns det som torrent.. I alla fall s provade jag det plus en massa andra tips frn ntet och polare, men gav till slut upp och det verkar mnga andra ha ftt gjort ocks.

Det r allts inte F-secure, utan Windows Vista som r problemet.

Min mor hade kpt sin dator p Media Markt fr typ tv mnader sen och eftersom det var ett mjukvara-problem s tog de 595 spnn fr att fixa det. S din pappa fr vl lmna in den dr han kpte den, men han fr vara beredd att betala eftersom det inte ingr i garantin. Sjukt.

Hatar att det r monopol p mjukvaror! (nja, nstan)
Senast redigerad av SecretQ 2009-09-20 kl. 14:52.
Citera
2009-09-20, 18:01
Medlem
idels avatar
Kunde din mamma rdda de som fanns p disken?
Eller blste dom bara datorn?
Citera
2009-09-20, 18:06
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idel
Kunde din mamma rdda de som fanns p disken?
Eller blste dom bara datorn?

Hon valde att inte gra det, dels fr att hon inte hunnit spara s mycket d datorn bara var tv mnader och dels fr att det skulle kosta sex-sjuhundra kronor till fr att kopiera till en skiva. Det r allts inte krt fr din pappa heller.
Citera
2009-09-20, 18:16
Medlem
idels avatar
Vldigt tacksam att du berttar,
De han ska gra var att hra med ngon snubbe p jobbet imorgon, nu skrev jag aldrig att de var en brbar dator det handlar om vilket borde gra saken lite knivigare, men jag fr hra hur den killen lser det hela annars blir de nog som din mamma gjorde ven fast de kommer sitta vldigt lngt inne fr hans del.
Citera
2009-09-21, 07:51
Medlem
Enligt windows update support s beror problemet p telia skertsurf alt f-secure , uppdatera telia skersurf till den nya versionen som finns hos telia s ska det funka.
Citera
2009-09-21, 09:17
Medlem
sireltonjohns avatar
en granne har typ samma problem med sin brbara. Updates tar flera timmar vid stngning av dator. Han har Telia Sker Surf (F-secure).

Skall kolla med honom om han testat uppdatera.

Ett annat problem han har r att varje gng energisparlge gr datorn ut i det lget dr man skall vxla anvndare och dr r den helt lst och det finns inget att gra frutom att hlla inne powerknappen. Vad kan det bero p?
Citera
2009-09-21, 18:51
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evap
Enligt windows update support s beror problemet p telia skertsurf alt f-secure , uppdatera telia skersurf till den nya versionen som finns hos telia s ska det funka.

Det handlar inte om det. Det r uppdateringar (ofta str det 3 av 3, 0 % klart) som har fastnat och har ingenting med F-secure att gra.
Citera
2009-09-22, 07:40
Medlem
http://www.itproffs.se/forumv2/tm.aspx?m=170080
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här