2011-12-21, 18:20
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrdin
Det du skrev där stämmer ju inte överhuvudtaget, min fråga till dig är ju om du ens har varit nere i Stockholms vackra underjord och träffat på pundare?

Själv så har jag varit på ett flertal platser vissa inte ens kända på FB, det jag vill säga är att pundare överlag är väldigt trevliga och de är ganska häftigt att se vart dem bor osv. för att inte tala om deras rövar historier. Myten om att dem skulle jaga dig eller bli våldsamma är ytters minimal..

eDiT: En pundare är oftast räddare för dig än vad du är för dem, dem brukar till och med gömma sig när man kommer..

Ja, jag har träffat pundare och då var de inte glada.
Finns såna pundare som är schyssta - men de jag stötte på jagade mig och skrek en jävla massa ord när jag var där i SÖS.

Han var väl påtänd..
Citera
2011-12-21, 18:20
Medlem
jedys avatar
Citat:
Det du skrev där stämmer ju inte överhuvudtaget, min fråga till dig är ju om du ens har varit nere i Stockholms vackra underjord och träffat på pundare?

Själv så har jag varit på ett flertal platser vissa inte ens kända på FB, det jag vill säga är att pundare överlag är väldigt trevliga och de är ganska häftigt att se vart dem bor osv. för att inte tala om deras rövar historier. Myten om att dem skulle jaga dig eller bli våldsamma är ytters minimal..

eDiT: En pundare är oftast räddare för dig än vad du är för dem, dem brukar till och med gömma sig när man kommer..

Kan bara instämma i detta, har exakt samma erfarenhet. Pundare är oftast trevliga, och det bor inga i Eriksdalstunneln eller SÖStunneln. Stöter ni på några så snacka med dom istället, va sjyssta, ge dom en tjuga och ha respekt för deras situation.
Citera
2011-12-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedy
Kan bara instämma i detta, har exakt samma erfarenhet. Pundare är oftast trevliga, och det bor inga i Eriksdalstunneln eller SÖStunneln. Stöter ni på några så snacka med dom istället, va sjyssta, ge dom en tjuga och ha respekt för deras situation.

Exakt. Var inte rädd för dem heller...nu har jag inte hållt på med UE så värst länge men de flesta pundare jag stött på (dock inte i UE-sammanhang) har varit schyssta. Respektera dem.

Btw, skit i mitt förra inlägg, hittade en väg in idag.
Citera
2011-12-21, 21:15
Medlem
Herrdins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedy

Härliga människor som besitter en hel del information om härliga platser i stadens underjord!!
Citera
2011-12-21, 22:24
Medlem
Citat:
Härliga människor som besitter en hel del information om härliga platser i stadens underjord!!

Word.
Citera
2012-01-16, 12:39
Medlem
Labyrintens avatar
Citat:

Man kanske skulle ta och intervjua en hemlös, bjuda på Mc Donalds finare meny och pumpa dom på underjordsinformation, om nån är expert på konstiga/underjordiska/undangömda platser/hemliga tunnelsystem så borde det vara dom.
Citera
2012-01-16, 15:14
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrinten
Man kanske skulle ta och intervjua en hemlös, bjuda på Mc Donalds finare meny och pumpa dom på underjordsinformation, om nån är expert på konstiga/underjordiska/undangömda platser/hemliga tunnelsystem så borde det vara dom.
Haha,jo verkligen.Kom bara ihåg att inte alla hemlösa är något grövre utforskare
Lycka till!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in