2011-12-12, 17:46
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzawr
Vilka är de bästa tiderna på dygnet att dra dit?

Till tunneln? Spelar oftast ingen roll. Men på kvällar/nätter så brukar det hänga pundare där och de flesta vill inte bli störda.
Citera
2011-12-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Till tunneln? Spelar oftast ingen roll. Men på kvällar/nätter så brukar det hänga pundare där och de flesta vill inte bli störda.
Jag vet mycket väl att det brukar hänga pundare där och har även hört att de inte är speciellt trevliga om man stör dem. Har också hört från några polare som målar att det även hänger väktare runt området på natten för att de tror att alla som målar där gör det just vid den tiden. Fast det tror jag inte på Blir väl att dra dit någon gång på dagen då
Citera
2011-12-12, 18:52
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Jag vet mycket väl att det brukar hänga pundare där och har även hört att de inte är speciellt trevliga om man stör dem. Har också hört från några polare som målar att det även hänger väktare runt området på natten för att de tror att alla som målar där gör det just vid den tiden. Fast det tror jag inte på Blir väl att dra dit någon gång på dagen då

Gör så. Men se upp för CSG:arna som brukar hänga där.
Citera
2011-12-12, 19:10
Medlem
Citat:
Gör så. Men se upp för CSG:arna som brukar hänga där.
Ja, de har man ju träffat på förut

Alltid lika trevliga.
Citera
2011-12-12, 19:22
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ja, de har man ju träffat på förut

Alltid lika trevliga.

Haha, speciellt de kvinnliga rasen från Thailand.
Citera
2011-12-13, 17:08
Medlem
urbex123s avatar
Varför vara så rädd för uteliggare och pundare? De brukar inte skada och de blir mer rädda för oss än för vi för dom...Stackarna...
Sen så har jag varit där över ett 30? gånger minst.Har aldrig sett,hört eller känt en csg'are eller pundare i de där tunnlarna.Mest en myt att det ska vara massa pundare som slåss mot väktare i en övergiven tunnel.
Citera
2011-12-15, 11:01
Medlem
Labyrintens avatar
Gjorde ett återbesök igår, alltid lika skönt ställe, vilken stämning när vattendropparna från taket ekar i tunneln Vi fortsatte längs spåret och kom till en annan tunnel!! Denna tunnel hänger ihop med södra station, alltså med tågspår som det faktiskt rullar tåg på!!

p.s har någon sett ett tåg rulla i sjukhustunneln?
Citera
2011-12-15, 11:54
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrinten
Gjorde ett återbesök igår, alltid lika skönt ställe, vilken stämning när vattendropparna från taket ekar i tunneln Vi fortsatte längs spåret och kom till en annan tunnel!! Denna tunnel hänger ihop med södra station, alltså med tågspår som det faktiskt rullar tåg på!!

p.s har någon sett ett tåg rulla i sjukhustunneln?

Nej, det har inte rullat ett tåg där på ett bra tag nu. Kontaktledningarna är bortmonterade sen en bra tid tillbaka.
Citera
2011-12-16, 11:12
Medlem
Megatroners avatar
Citat:
Nej, det har inte rullat ett tåg där på ett bra tag nu. Kontaktledningarna är bortmonterade sen en bra tid tillbaka.

Behövs inga kontaktledningar för att det ska rulla tåg där, för snart 5 år sen rullade det ett X1-pendeltåg där, visserligen ditdraget av ett disellok Du som e tokfantast var väl där eller var det kanske före din tid?

Om du missade det så kan du läsa om det här:
https://www.flashback.org/t476773
Citera
2011-12-16, 11:40
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatroner
Behövs inga kontaktledningar för att det ska rulla tåg där, för snart 5 år sen rullade det ett X1-pendeltåg där, visserligen ditdraget av ett disellok Du som e tokfantast var väl där eller var det kanske före din tid?

Om du missade det så kan du läsa om det här:
https://www.flashback.org/t476773

Hörde om det förut. Dock var det innan jag började med UE, så jag var inte så insatt i det hela. Men lokföraren var väl bara sugen att ta sig en tur genom tunneln, vem vet..
Citera
2011-12-21, 17:00
Medlem
Går det att gå in genom de stora dörrarna utanför eriksdalsbadet eller måste man hitta en annan ingång?

Edit: Vill helst ha svar om dörrarna, om det inte går letar jag efter en ingång själv
Senast redigerad av yakuzawr 2011-12-21 kl. 17:09.
Citera
2011-12-21, 17:58
Medlem
Herrdins avatar
Citat:

Det du skrev där stämmer ju inte överhuvudtaget, min fråga till dig är ju om du ens har varit nere i Stockholms vackra underjord och träffat på pundare?

Själv så har jag varit på ett flertal platser vissa inte ens kända på FB, det jag vill säga är att pundare överlag är väldigt trevliga och de är ganska häftigt att se vart dem bor osv. för att inte tala om deras rövar historier. Myten om att dem skulle jaga dig eller bli våldsamma är ytters minimal..

eDiT: En pundare är oftast räddare för dig än vad du är för dem, dem brukar till och med gömma sig när man kommer..
Senast redigerad av Herrdin 2011-12-21 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in