2009-09-20, 09:24
Bannlyst
Vill formatera om datorfan.
Det jag nu undrar är om man behöver speciella skivor, och speciella brännare (typ de som bränner på båda sidor och rymmer mer) för att kunna bränna och sedan installera skiten?

Går det alltså inte att stoppa i cd1, cd2, cd3 osv när det frågas?

Och sista frågan. Känner ni till någon releasegrupp som gav ut Vista på svenska? Eller om det går att ändra Vistan till svenskt, om den ex är engelsk?

Edit: Bör att tilläggas att jag inte har någon kontakt med datorn. Den läser av musen fint, men inga andra usb-prylar. Har tänkt på ominstallation av ett unix system via bricka men det går inte. CD skiva verkar vara mitt enda hopp.
Senast redigerad av Stressfylld 2009-09-20 kl. 09:33.
Citera
2009-09-20, 09:59
Medlem
sdrrs avatar
kanske
Citera
2009-09-20, 10:48
Bannlyst
..
Citera
2009-09-20, 11:01
Medlem
Fellatios avatar
Sluta knarka.. Varfor inte branna till en dvd skiva? ...........
Citera
2009-09-20, 11:01
Medlem
Wobins avatar
Kanske inte direkt svar på din fråga, men XP går att bränna på en CD. Sedan kan du uppgradera till Vista från XP.

Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Sluta knarka.. Varfor inte branna till en dvd skiva? ...........

Troligtvis sitter det inte en DVD-brännare i datorn, hade han haft möjlighet att bränna till en DVD hade han nog gjort det.
Citera
2009-09-20, 11:06
Medlem
nxstys avatar
Inte speciellt troligt med tanke på Vista/7 kommer förinstallerade i image-filer som packas upp på hårdisken från DVD:n. Att bryta upp den i mindre bitar är nog inget man gör speciellt enkelt. Använd ett USB-minne istället om du saknar DVD.
Citera
2009-09-20, 11:11
Medlem
Fellatios avatar
Det ar sant att det ska ga att branna till flera cd skivor... Om du satter in en skiva for att installera windows o sen tar ut den sa kommer den be dig satta i en ny skiva. Sa med lite tur sa kanske du far 'cyclic reduncancy error' nar du kommer till slutet av skivan, sa stoppar du i nasta skiva bara o trycker pa retry. Men for att detta ska funka felfritt sa maste du nog bygga om iso filen lite grann.

Sa jag haller med avanstaende. Om du inte har devede spelaree sa anvand uessbe disk. Varfor du nu skulle ha en sadan om du saknar dvd ar dock ett mysterium enligt mig.
Citera
2009-09-20, 11:39
Medlem
f.d. pzhukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressfylld
Går det att bränna Vista/Win7 på 700mb skivor?
Går det att använda Google?

http://social.technet.microsoft.com/...1-e223e5180ae6
Citera
2009-09-20, 13:32
du kan ju bränna ut det raratdvs dela upp filerna på olika skivor.
kan bli svårt att boota det men så var inte frågan
Citera
2009-09-20, 14:23
Medlem
groils avatar
Annars så kan man ladda hem Windows.Tiny7.Rev01.Unattended.Activated.CD-eXPerience då den ligger på 700mb.

Är dock inte säker på om det är vad TS är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in