Medans jag pratade med några så upptäckte ( ) jag att många av dom duschar varje dag, ibland två gånger eller nästan varje dag. Det fick mig att känna mig lite som unge herr stinkig då jag duschar 2 gånger per vecka, om jag inte gör något fysiskt eller svettas.
Även på morgonen, varför? jojo, "svett,smuts,naglar" samlas på sängen har jag hört, men är knappast som det är en svinstia Och sedan har vi vinnarna, som duschar två gånger per dag ( ). Är det ni som inte är normala, eller jag? jag kan inte vara den enda .
Kan närmas att jag aldrig fått påpekat att jag stinker eller något rykte, men vem vet, det kanske sägs bakom min rygg
först duschar jag, sen tvättar jag mina händer i handfatet efteråt. varje dag sker detta!
Beror helt på vilken nivå av sociala interaktioner jag ska göra (Söndagar kanske jag skippar ibland). Men nästan alltid blir det varje dag, trodde alla duschade minst varannan dag
Personligen blir det väl att man duschar ca 5 gg i veckan.
Har inga somhelst problem att gå en hel dag utan att ducha förutsatt att man inte gör något fysiskt eller på annat sätt känner sig sunkig.
Lite skojigt när bekanta ojade sig över följande:
Tog en morgondusch och skulle sedan spendera natten på annan ort.
På morgonen tog man på sig ett nytt ombyte kläder dock utan att ducha. Tänkte att det kunde jag lika gärna göra senare på dagen när jag kommit hem. Men ojoj det var tydligen JÄTTEÄCKLIGT!
Samma personer har inga problem med att te.x dusha kvällen innan och sedan gå upp följande dag utan att duscha på morgonen så det kan ju inte vara pga att man sovit och blivit sunkig pga det.
Tycker det är helt galet att duscha flera ggr per dag,
argumet som "mitt hår blir fett så snabbt" är också roliga....varför tror du det blir fett? Jo för att du duschar 3 ggr om dagen och sköljer bort fetterna så kroppen tvingas nybilda det i helt extrem takt...
Jag duschar ungefär varannan dag. Ibland kan det ju bli flera gånger på en dag, men det är bara om man dushar på morgonen och sedan tränar osv, men det gäller nog för de flesta antar jag.