Jag brukar tänka "Fan vad jag måste duscha idag. Nej nu jävlar, det får inte gå en dag till!" Sen på kvällen kommer jag på att jag glömde/struntade i att duscha och tänker samma sak igen. "Måste duscha imorgon, MÅSTE duscha imorgon! Inte en dag till." Sen fortsätter det i samma anda i kanske 3-4 dagar till innan jag faktiskt skrider till verket och duschar.
Kan dock rättfärdiga min dåliga hygien med att jag knappt svettas alls och gör nästan aldrig några fysiska aktiviteter. Man kan klara sig rätt länge utan att duscha bara man vet hur man undviker att äckla ner sig.
Erkänner iofs att jag inte pallar att sköta hygienen som man bör, jag vet att jag är skitig men jag visar mig iaf inte sån ute bland folk, det skulle aldrig falla mig in.
Förövrigt tycker jag det är helt käpprätt åt helvete vansinnigt att duscha två gånger om dagen.

Blir inte eran hud helt uttorkad!? Eller har ni en massa fett som svettas ut ur huden?
Själv kan jag knappt tvätta händerna för då försvinner all fukt i huden och de blir torra som fnuske. Hela min kropp har torr hy och skulle jag duscha varje dag så skulle mitt skinn antagligen skrumpna ihop och ramla av.