2009-09-20, 11:05
Medlem
Bofinks avatar
Har sedan puberteten alltid duschat innan arbete/skola samt efter träning/fysisk aktivitet. Detta för allas trevnad. Däremot kan det bli litet mer slappt med morgonduschen under helg och ledigheter. (Naturligtvis ser jag dock alltid till att jag är fräsch om jag skall träffa någon och/eller gå ut.)

Hade hoppats att de allra flesta resonerade likadant?

Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Kan närmas att jag aldrig fått påpekat att jag stinker eller något rykte, men vem vet, det kanske sägs bakom min rygg
Ja, det sägs det nog om dig. Har själv haft att göra med liknande personer tidigare och det tenderar att ulösa ramaskrin kring kaffebordet, även om nästintill ingen har civilkurage nog att påpeka det i den skyldiges närvaro. Det tillhör nämligen litet vett och etikett att inte påtala andras brister i person.
Citera
2009-09-20, 11:19
Medlem
broadman :thumbsup:

Citat:
Ursprungligen postat av Bofink
Har sedan puberteten alltid duschat innan arbete/skola samt efter träning/fysisk aktivitet. Detta för allas trevnad. Däremot kan det bli litet mer slappt med morgonduschen under helg och ledigheter. (Naturligtvis ser jag dock alltid till att jag är fräsch om jag skall träffa någon och/eller gå ut.)

Hade hoppats att de allra flesta resonerade likadant?

Ja, det sägs det nog om dig. Har själv haft att göra med liknande personer tidigare och det tenderar att ulösa ramaskrin kring kaffebordet, även om nästintill ingen har civilkurage nog att påpeka det i den skyldiges närvaro. Det tillhör nämligen litet vett och etikett att inte påtala andras brister i person.

Haha är det säkert Jag tycker inte jag luktar, men man känner ju inte av sin egen lukt, och är folk för flickiga att säga till får dom "skylla" sig själv om det stör dom. Det är så dom resonerar.

Jag byter kläder, oftast, varje dag, men jag resonerar mer att människan inte luktar illa efter en dag, eller två, eller tre, om man nu inte tvättar sig efter toabesök, vilket jag gör varje gång.

Jag finner det lite fåfängt faktiskt, men så är jag inte nr 1 fräch heller
Citera
2009-09-20, 11:20
Medlem
jcm900mods avatar
Raggardusch morgon och kväll (lite deo under armarna)
Citera
2009-09-20, 11:21
Bannlyst
eftersom jag tränar/spelar match istortsett varje dag så är det minst en gång varje dag. Hade blivit så ändå annars.
Citera
2009-09-20, 11:34
Medlem
Krafses avatar
Jag brukar tänka "Fan vad jag måste duscha idag. Nej nu jävlar, det får inte gå en dag till!" Sen på kvällen kommer jag på att jag glömde/struntade i att duscha och tänker samma sak igen. "Måste duscha imorgon, MÅSTE duscha imorgon! Inte en dag till." Sen fortsätter det i samma anda i kanske 3-4 dagar till innan jag faktiskt skrider till verket och duschar.

Kan dock rättfärdiga min dåliga hygien med att jag knappt svettas alls och gör nästan aldrig några fysiska aktiviteter. Man kan klara sig rätt länge utan att duscha bara man vet hur man undviker att äckla ner sig.

Erkänner iofs att jag inte pallar att sköta hygienen som man bör, jag vet att jag är skitig men jag visar mig iaf inte sån ute bland folk, det skulle aldrig falla mig in.

Förövrigt tycker jag det är helt käpprätt åt helvete vansinnigt att duscha två gånger om dagen. Blir inte eran hud helt uttorkad!? Eller har ni en massa fett som svettas ut ur huden?
Själv kan jag knappt tvätta händerna för då försvinner all fukt i huden och de blir torra som fnuske. Hela min kropp har torr hy och skulle jag duscha varje dag så skulle mitt skinn antagligen skrumpna ihop och ramla av.
Citera
2009-09-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag brukar tänka "Fan vad jag måste duscha idag. Nej nu jävlar, det får inte gå en dag till!" Sen på kvällen kommer jag på att jag glömde/struntade i att duscha och tänker samma sak igen. "Måste duscha imorgon, MÅSTE duscha imorgon! Inte en dag till." Sen fortsätter det i samma anda i kanske 3-4 dagar till innan jag faktiskt skrider till verket och duschar.

Haha Det är exakt så för mig med!
Citera
2009-09-20, 11:40
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Fyfan? Finns det folk som går flera dagar utan att duscha sig? Jag trodde det bara var ett skämt man drog bland polare som stinker. Folk tror verkligen de vet hur de luktar men det är långt ifrån vad andra berättar kan jag säga. Jag förstår om man har problem med t ex fotsvett eller så att det stinker men annars finns det ingen bra ursäkt för att stinka ner vardagen för alla andra.

Går ni runt i samma skitiga underkläder/t-shirtar med mera i flera dagar också? De flesta av er verkar ju tro att ni inte svettas eller gör det väldigt lite så varför skulle ni behöva byta kläder liksom.

Jag duschar en gång om dagen. Morgon eller kväll beror lite på hur dagen ser ut.
Citera
2009-09-20, 11:41
Medlem
Streixs avatar
Jag dushar väl runt 1 gång i veckan antar jag, har aldrig haft någon komma och klaga på att jag luktar.
Citera
2009-09-20, 11:41
Medlem
troengs avatar
Varje morgon när jag stiger upp, och varje kväll innan jag går och lägger mig.
Citera
2009-09-20, 11:46
Medlem
Ridgebacks avatar
Lika många gånger i veckan som det finns trådar om det
Citera
2009-09-20, 11:47
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streix
Jag dushar väl runt 1 gång i veckan antar jag, har aldrig haft någon komma och klaga på att jag luktar.
Du kanske ska gå ut också och umgås med folk för att få feedback. Eller är du den där stinkapan längst bak i bussen varje morgon som stinker ner hela bussjäveln?
Citera
2009-09-20, 11:48
Medlem
maruder88s avatar
Beror väldigt mycket på hur mycket fysiskt aktivitet man har för sig, men 4 gånger i veckan kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in