2021-11-16, 05:23
Medlem
Jag duschar varje morgon och smörjer in mig efteråt. Egentligen skulle jag vilja vara en kvällsduschare eftersom det vore fräschare att "tvätta av sig dagen" innan man går och lägger sig, men morgonduschen har blivit en rutin.
Vissa lediga dagar när jag vet att jag inte kommer att vara intim med någon kan jag hoppa över duschen helt. Dessa dagar blir jag medveten om att jag är en person som behöver duscha dagligen.
Citera
2021-11-16, 09:57
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assignment
Hur lång tid duschar du då? Använder du badsvamp av något slag?

Ser nu det andra du skrev...
Fy fan man. Så du använder inte duschtvål? Och jobbar som mekaniker då antar jag?

Samma här. Alltid på kvällen, max 3 innan jag ska lägga mig.

Har aldrig fattat det där med bad... Krasslig varannan kväll? Om du inte gör något av dessa menar du?
Bad gör gött mot min värk
Citera
2021-11-16, 11:06
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Varje dag på kvällen, Hinner/orkar inte duscha på morgonen så brukar bli en dusch precis innan man ska gå och sova.

Kan ju fungera, men inte om det kommer att förekomma "vuxenaktiviteter" i bädden så kanske det krävs en avspolning på morgonen?
Citera
2021-11-16, 11:23
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Dessa dagar blir jag medveten om att jag är en person som behöver duscha dagligen.

Tänk att det är så att människan är det enda djur som duschar. Hur kan det komma sig? Kan det finnas en betydande evolutionär fördel med detta..
Citera
2021-11-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Tänk att det är så att människan är det enda djur som duschar. Hur kan det komma sig? Kan det finnas en betydande evolutionär fördel med detta..

Jag tror inte att det har funnits duschar särskilt länge i mänsklighetens historia. Vi har väl heller inte alltid varit så noga med att tvätta oss?
Citera
2021-11-16, 12:03
Avslutad
Har man inte ett svettigt jobb eller tränar så finns det ju ingen anledning att duscha varje dag. Det torkar bara ut huden.
Citera
2021-11-16, 12:05
Avslutad
1 gång per dag oftast, kanske skippar om jag är ledig en helg och inte har några planer. men oftast varje dag. gillar att duscha ger en ro i kroppen och får en att bli redo för dagen.
Citera
2021-11-16, 13:32
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Jag tror inte att det har funnits duschar särskilt länge i mänsklighetens historia. Vi har väl heller inte alltid varit så noga med att tvätta oss?

Just precis, det enda djur som börjat duscha.
Hur gjorde man på stenåldern?
Citera
2021-11-16, 17:24
Medlem
Mikibus avatar
En gång på morgonen, en gång på kvällen. Ja, jag gillar att duscha. Gärna länge, och med gott doftande krämer. Sjunger högt och länge och tvålar in mig. Det är en glädje med varmvatten!
Citera
2021-11-16, 17:34
Medlem
neuron-drones avatar
När jag var ung och inte hade tillgång till egen dusch var duscha hemma hos föräldrarna det bästa jag visste. Bara slå på varmvattnet och njuta i lugnet. Antingen hade jag en hink varmt vatten som skulle räcka till hela duschen, den gjorde det eftersom jag hade en metod, men njutbart var det inte. Om jag hade jobb och duschade där var det alltid lite stressigt för de hade bara en dusch och man visste inte om någon annan ville in.

Min kompis jobbar hårt och duschar inte varje dag men har ingen lukt alls. Själv blir jag stinkig med en gång även om jag inte lyfter ett finger. Orättvist det kan vara. Ska jag inte träffa folk duschar jag absolut inte varje dag. När jag var barn duschade man en gång i veckan, mellan det tvättade man sig varje morgon. Man blev nog hyfsat ren.
Citera
2021-11-16, 17:36
Medlem
Ghastens avatar
Oftast varje dag. Ibland om jag inte gjort något alls så hoppar jag över duschen.
Citera
2021-11-16, 20:10
Medlem
Prinsessbakelses avatar
I snitt blir det väl varannan dag. Skulle egentligen vilja duscha varje dag då jag tycker om känslan av att dofta gott. Känslan som uppstår när huden kommer i kontakt med det varma vattnet är också väldigt speciell och behaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in