2009-09-19, 22:29
Medlem
Hej! Här om dagen så började det bli torrt vid roten av mitt långfinger, tänkte inte mer på det utan lät det vara. Det var torrt från roten av långfingret tills första "vecket" på långfingret, vad det nu heter . Iaf så blev det hårt och började klia. Det kändes ungefär som om man jobbar mkt med händerna när man inte är van med detta, får blåsor o huden blir förhårdnad.

iaf så började det klia som fan igår och är nu 2-3 (inte så djupa) knölar under huden med. det är lite svullet, lite rödflammigt på vissa fläckar. Huden har börjat spricka lite i "cirklar", tänk er små bubblor som spruckit.

jag trodde först det rörde sig om en vårta på g upp eller ngt, men nu är det ju 3st knölar där.

Vad kan detta var? svamp? hur behandlar jag? har aldrig haft svamp eller vårtor förut så jag vet inte riktigt hur symptomen känns hehe

Mvh
Citera
2009-09-20, 12:37
Medlem
Nu känns det som en väldigt stor blåsa.. Ingen vätska i iofs. Men ett väldigt konstigt ställe att få det :<
Citera
2009-09-21, 15:17
Medlem
Ringde en läkare idag och hon tror det rör sig om Svinkoppor (koppa?). Lagom kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in