Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Nej absolut inte. Men om man väljer att lämna sina barn lottlösa när man kan hjälpa dem massivt säger det en del om vilken typ av människa man är
Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Man är inte skyldig att ge sina barn kärlek heller. Men alla vettiga människor gör det
Egoistiska människor unnar inte sina föräldrar ett bra liv på äldre dagar.
Svennis levde ett bra liv och det tror jag hans nu vuxna barn unnade honom mer än väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Mina föräldrar har mycket pengar men jag förväntar mig inte ett skit. De är nyblivna pensionärer nu och lever livet. Reser hela tiden och lever gott, vilket de SKA GÖRA då de slitit för sina pengar.
Att du, som barn, verkar förvänta dig ett stort och fett arv säger något om vilken typ av människa du är. Det är som sagt ingen rättighet att få något arv och du ska inte förvänta dig något annat än 0 kr.
Dom som inte unnar sina föräldrar att få leva ett bra liv vid pensionen för att dom ska spara till barnen är väldigt själviska.
Dom har vuxna barn som för det mesta klarar sig alldeles utmärkt så varför snåla med sitt eget liv för deras skull?
Svennis barn har garanterat fått mycket under hans karriär så dom är på inget sätt lottlösa även om det inte blir något arv nu. Det är inga småbarn vi pratar om.
Lina är född 1987, 38 år och har en egen karriär, troligen välbetald.
Johan är född 1979, 45 år och jobbar som agent inom fotbollen och har nog gott ställt.
https://nyheter24.se/sport/1316929-s...ch-johan-i-dag