2025-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jämförde du nyss pengar med kärlek? Dummaste jag hört.
Att förvänta sig ett arv från sina föräldrar kan vara bland det äckligaste och mest patetiska jag hört. Tjäna dina egna pengar din parasit.

Vem har pratat något om förväntningar?
Citera
2025-01-15, 17:17
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ar man en skatteskuld hängandes över sig så kan man inte helt plötsligt föra över sina tillgångar till någon annan.
Det måste ske på ett diskret sätt.

Du skrev nyss ett långt inlägg till mig hur han har enligt dig undvikt denna skatteskuld. Hur ska du ha det nu?
Citera
2025-01-15, 17:18
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Vem har pratat något om förväntningar?

Du tjatar om förväntningar hela tiden. Och att man inte är ”vettig” om man lever livet som pensionär och låter barnen ta hand om sin egna vuxna liv.
Börja jobba och tjäna dina egna pengar din sosse
Citera
2025-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Du tjatar om förväntningar hela tiden. Och att man inte är ”vettig” om man lever livet som pensionär och låter barnen ta hand om sin egna vuxna liv.
Börja jobba och tjäna dina egna pengar din sosse

Visa i vilket inlägg jag har skrivit att barnen förväntar sig arv?
Citera
2025-01-15, 17:22
Citat:
Visa i vilket inlägg jag har skrivit att barnen förväntar sig arv?

Du beklagar dig åt svennis arvingars vägnar och tycker det är synd att de inte får några miljoner. Du nämner dessutom att svennis inte är citat ”vettig”. Det insinuerar att det finns en förväntan på arv, annars är man inte ”vettig”. Sluta gråt. Tror säkert att svennis barn klarar sig. Och de är betydligt ledsnare att de förlorat sin pappa än att de inte får några miljoner i arv.
Citera
2025-01-15, 17:24
Medlem
Citat:
Du beklagar dig åt svennis arvingars vägnar och tycker det är synd att de inte får några miljoner. Du nämner dessutom att svennis inte är citat ”vettig”. Det insinuerar att det finns en förväntan på arv, annars är man inte ”vettig”. Sluta gråt. Tror säkert att svennis barn klarar sig. Och de är betydligt ledsnare att de förlorat sin pappa än att de inte får några miljoner i arv.

Jag hoppas verkligen han styrt upp ett rejält arv. Men jag har aldrig beklagat mig å barnens vägnar vilket du heller inte klarar av att visa.
Citera
2025-01-15, 17:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej absolut inte. Men om man väljer att lämna sina barn lottlösa när man kan hjälpa dem massivt säger det en del om vilken typ av människa man är
Citat:
Man är inte skyldig att ge sina barn kärlek heller. Men alla vettiga människor gör det
Egoistiska människor unnar inte sina föräldrar ett bra liv på äldre dagar.
Svennis levde ett bra liv och det tror jag hans nu vuxna barn unnade honom mer än väl.
Citat:
Mina föräldrar har mycket pengar men jag förväntar mig inte ett skit. De är nyblivna pensionärer nu och lever livet. Reser hela tiden och lever gott, vilket de SKA GÖRA då de slitit för sina pengar.
Att du, som barn, verkar förvänta dig ett stort och fett arv säger något om vilken typ av människa du är. Det är som sagt ingen rättighet att få något arv och du ska inte förvänta dig något annat än 0 kr.
Dom som inte unnar sina föräldrar att få leva ett bra liv vid pensionen för att dom ska spara till barnen är väldigt själviska.
Dom har vuxna barn som för det mesta klarar sig alldeles utmärkt så varför snåla med sitt eget liv för deras skull?

Svennis barn har garanterat fått mycket under hans karriär så dom är på inget sätt lottlösa även om det inte blir något arv nu. Det är inga småbarn vi pratar om.
Lina är född 1987, 38 år och har en egen karriär, troligen välbetald.
Johan är född 1979, 45 år och jobbar som agent inom fotbollen och har nog gott ställt.
https://nyheter24.se/sport/1316929-s...ch-johan-i-dag
Senast redigerad av Timeout 2025-01-15 kl. 17:28.
Citera
2025-01-15, 17:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej man kan ju lämna bort sina barn också om man nu vill det. Men att tjäna så mycket pengar och ge dem noll efter sig tycker vi normala personer är sinnes
Citat:
Jag hoppas verkligen han styrt upp ett rejält arv. Men jag har aldrig beklagat mig å barnens vägnar vilket du heller inte klarar av att visa.
Citat:
Nej absolut inte. Men om man väljer att lämna sina barn lottlösa när man kan hjälpa dem massivt säger det en del om vilken typ av människa man är
Vad kallar du dina inlägg om Svennis arv? Jag ser en surmage som tycker att Svennis barn borde ha fått ett arv.
Senast redigerad av Timeout 2025-01-15 kl. 17:34.
Citera
2025-01-15, 18:04
Medlem
Citat:
Du skrev nyss ett långt inlägg till mig hur han har enligt dig undvikt denna skatteskuld. Hur ska du ha det nu?

Ja! Jag skrev också HUR man gör.
Att bara helt plötsligt föra över stors summor från sitt svenska konto till sina barn fungerar inte.

Förstår du nu?
Citera
2025-01-15, 18:08
Medlem
Citat:
Nu spekulerar du hej vilt. Men visst, vi får väl hoppas du har rätt. Dock gav inte Svennis skenet av att vara speciellt ekonomiskt smart, så har lite svårt att tro att han skulle tänka på allt du nämner.

Svennis var inte där för sina barn. Han prioriterade fotboll och fitta.
Han borde då i stället kompensera detta med att ge sina barn något. Och detta något borde vara pengar.
Citera
2025-01-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Egoistiska människor unnar inte sina föräldrar ett bra liv på äldre dagar.
Svennis levde ett bra liv och det tror jag hans nu vuxna barn unnade honom mer än väl.

Dom som inte unnar sina föräldrar att få leva ett bra liv vid pensionen för att dom ska spara till barnen är väldigt själviska.
Dom har vuxna barn som för det mesta klarar sig alldeles utmärkt så varför snåla med sitt eget liv för deras skull?

Svennis barn har garanterat fått mycket under hans karriär så dom är på inget sätt lottlösa även om det inte blir något arv nu. Det är inga småbarn vi pratar om.
Lina är född 1987, 38 år och har en egen karriär, troligen välbetald.
Johan är född 1979, 45 år och jobbar som agent inom fotbollen och har nog gott ställt.
https://nyheter24.se/sport/1316929-s...ch-johan-i-dag

Det finns ingen motsättning mellan att hjälpa sina barn och leva ett bra liv som pensionär
Citera
2025-01-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad kallar du dina inlägg om Svennis arv? Jag ser en surmage som tycker att Svennis barn borde ha fått ett arv.

Att man är en egoistisk människa om man har goda förutsättningar att hjälpa sina barn med OM man inte gör det. Vi har såklart ingen aning om vad svennis på riktigt gjorde.

Jag lämnar huset och flyttar till hyresrätt på en sekund om det behövs för att hjälpa mina barn tex. Skulle inte kunna vara lycklig med pengar ändå om inte barnen har det bra. Förstår att empatilösa människor resonerar annorlunda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in