Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-15, 11:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Sven-Göran Eriksson har tjänat över 300 miljoner kronor som förbundskapten för det engelska fotbollslandslaget. Årslönen på 61 miljoner kronor gör att han slår samtliga svenska börsdirektörer.
https://www.di.se/artiklar/2006/1/25/svennis-utklassar-borsdirektorerna/

Sinnes att hamna på minus med dom summorna...
Citera
2025-01-15, 11:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Det han säger är att man vill omvandla allt till så mycket pengar som möjligt för att kunna betala så stor del av skulderna som möjligt.

Arvet blir 0. Verkar inte sannolikt att de lyckas hitta 50+ miljoner mer i värde än vad som hittills uppskattat. Tvärtom verkar fastigheten svårsåld.
Han har försökt sälja fastigheten ett tag innan utan att lyckas som jag förstått. Kanske övervärderad
Citera
2025-01-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Mina föräldrar har mycket pengar men jag förväntar mig inte ett skit. De är nyblivna pensionärer nu och lever livet. Reser hela tiden och lever gott, vilket de SKA GÖRA då de slitit för sina pengar.
Att du, som barn, verkar förvänta dig ett stort och fett arv säger något om vilken typ av människa du är. Det är som sagt ingen rättighet att få något arv och du ska inte förvänta dig något annat än 0 kr.
Skillnad på gamla och nya pengar. I den traditionella överklassen ser man alltid till kommande generationer och säkerställer att även dessa ska ha en hög position i samhället. Nyrika tänker annorlunda. To each their own.
Citera
2025-01-15, 12:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Läget Läget, Läget.
Mörkaste Värmland är inte så hett.
Dessutom väldigt stor och kostar i drift och underhåll.
Citera
2025-01-15, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Egentligen inte då dessa i teorin ska vara ägnade åt att betala skulderna. Han var liksom bokstavligen skuldsatt upp över öronen. Sen var väl inte allt rena pengar heller.

Jo men hade han gett sina barn dessa pengar innan han dog så hade inte de kunnat ingå i dödsboet. Dvs brittiska staten hade inte fått något och skulderna avskrivits.
Citera
2025-01-15, 12:36
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Jag har fortfarande inte pratat om några förvätningar. Bara hur föräldrar ev agerar.

Svennis agerande inte fel överhuvudtaget.
Citera
2025-01-15, 12:37
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
"Björkefors herrgård som ägdes av Sven-Göran Eriksson ligger nu ute till försäljning.

På 2010-talet var den i omgångar till salu för 40 miljoner kronor, nu är utgångspriset på 25 miljoner kronor."

De hade nog räknat med mer, hur som helst så kommer det inte bli något över till arvingarna.

Hur fan kan Svennis ha klantat till ekonomin såhär? Med alla sina miljonlöner. Ofattbart dåligt.
Citera
2025-01-15, 12:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jo men hade han gett sina barn dessa pengar innan han dog så hade inte de kunnat ingå i dödsboet. Dvs brittiska staten hade inte fått något och skulderna avskrivits.
Jag tror att han bjudit på mycket resor, hjälpt till ekonomiskt vid köp av bostad etc.
Citera
2025-01-15, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Skillnad på gamla och nya pengar. I den traditionella överklassen ser man alltid till kommande generationer och säkerställer att även dessa ska ha en hög position i samhället. Nyrika tänker annorlunda. To each their own.

Handlar mer om tankesättet. Att de flesta föräldrar bryr sig om sina barn och ser till att det ärvs pengar är en sak. Men jag pratar om tankesättet, att som barn FÖRVÄNTA sig det. Det är ett sjukt tankesätt.
Citera
2025-01-15, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att han bjudit på mycket resor, hjälpt till ekonomiskt vid köp av bostad etc.

Absolut det är säkert inte synd om barnen. De har säkert fått pengar med hjälp av sin egna bostadsköp osv i form av tidigt arv.
Citera
2025-01-15, 12:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hur fan kan Svennis ha klantat till ekonomin såhär? Med alla sina miljonlöner. Ofattbart dåligt.

Han hade förvaltare / rådgivare som vanskötte ekonomin, han är vare sig den första eller sista "kändisen" som råkar ut för detta.
Citera
2025-01-15, 12:53
Medlem
Citat:
Svennis agerande inte fel överhuvudtaget.

Gubben tjänade 100 tals miljoner och lämnade efter sig 55 msek i skuld. Få skulle säga att man gör det om man agerat rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in