Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-19, 18:24
Medlem
Från ingenstans så kan jag ej skicka sms längre. Har comviq kompis kontantkort och saldot visar 55.78kronor kvar, så jag borde kunna smsa. Men när jag skickar så kommer de inte fram, och de jag skickat hamnar inte i "skickat", utan i "utkorgen". Någon som vet varför?
Citera
2009-09-19, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bmgoa
Från ingenstans så kan jag ej skicka sms längre. Har comviq kompis kontantkort och saldot visar 55.78kronor kvar, så jag borde kunna smsa. Men när jag skickar så kommer de inte fram, och de jag skickat hamnar inte i "skickat", utan i "utkorgen". Någon som vet varför?
precis samma för mig. har en K530i

det var så några dagar, sen så funkade det igen!

har varit i kontakt med support angående detta och dem säger att det inte "bör vara något fel". men om felet kvarstod så skulle dem skicka ett nytt simkort till mig!

kolla så att servicecenter har nr +46707990001
Citera
2009-09-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmgoa
Borde väl vara att operatören har något fel/överbelastning på nätet under den tiden du prövar skicka. Kan knappast se telefonen som skyldig
Citera
2009-09-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28

har varit i kontakt med support angående detta och dem säger att det inte "bör vara något fel". men om felet kvarstod så skulle dem skicka ett nytt simkort till mig!

Okej, servicecenter nummret är rätt, får väl bara vänta och hoppas på det bästa. Detta har pågått i 3 dagar.
Citera
2009-09-19, 18:54
Medlem
Ode-Ns avatar
Hade samma problem med min förra telefon, en dag helt utan anledning gick sms'en rakt in i utkorgen istället...fast då var det så enkelt som att servicecenter nummret hade ändrats :-O helt utan anledning...har ingen aning om varför :S
Citera
2009-09-19, 19:14
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28

Så var det för mig också, hade en likadan som dig. Gick inte att ringa eller bli uppringd heller.
Citera
2009-09-19, 19:58
Medlem
Tonkys avatar
Prova att radera servicecenter och sen skriva in det på nytt. Starta om telefonen är givetvis aldrig fel heller. Dubbelkolla även "SMS-åtkomst", ska stå på "kretsöverföring".
Citera
2009-09-19, 20:02
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonky
Prova att radera servicecenter och sen skriva in det på nytt. Starta om telefonen är givetvis aldrig fel heller. Dubbelkolla även "SMS-åtkomst", ska stå på "kretsöverföring".

va fan är "kretsöverföring"
Citera
2009-09-19, 20:22
Medlem
Tonkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
va fan är "kretsöverföring"

Fråga Sony Ericsson
Citera
2009-09-22, 14:08
Medlem