Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-19, 11:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Som sagt. Tycker att det är dags för NFL, NBA, MLB m.fl att få ett eget underforum här på Flashback. Eller hur?
Citera
2009-09-19, 11:39
Medlem
SweTechs avatar
Det är en diskussion som ska tas i Flashback.

Sporten>>Flashback
//Moderator
Citera
2009-09-19, 11:43
Medlem
SweTechs avatar
Jag är inte helt negativ till idén även om jag inte tror att det finns ett sånt underlag som motiverar ett underforum.

Ta fram 20-30 trådar som du anser skulle passa i ett sådant underforum samt gör en ordentlig motivering till varför du tycker det ska skapas så lovar jag att ta upp det till diskussion i outlaw.
Citera
2009-09-19, 23:40
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag är inte helt negativ till idén även om jag inte tror att det finns ett sånt underlag som motiverar ett underforum.

Ta fram 20-30 trådar som du anser skulle passa i ett sådant underforum samt gör en ordentlig motivering till varför du tycker det ska skapas så lovar jag att ta upp det till diskussion i outlaw.
Det tänker jag verkligen inte göra - men det är bara att titta på de 2 första sidorna i sportforumet så är minst 1/3 av alla inlägg relaterade till amerikanska sporter.

Sen undrar jag lite över varför "NFL säsongen 2009" inte är klistrad (som den var t.ex. förra året)? Vore inte det lämpligt?
Citera
2009-09-20, 00:24
Medlem
Zeimines avatar
varför är inte den stora tråden om varpa klistrad?
Citera
2009-09-20, 00:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det tänker jag verkligen inte göra - men det är bara att titta på de 2 första sidorna i sportforumet så är minst 1/3 av alla inlägg relaterade till amerikanska sporter.

Jaha, då kanske det inte var så viktigt ändå..
Citera
2009-09-20, 00:26
Medlem
hgus1259s avatar
Tja, ett tag var ju 8 av 10 trådar NFL-relaterade. Tycker definitivt vi ska ha ett US-sport sub-forum.

Och som Ace säger, klistra NFL-säsongen 2009.
Citera
2009-09-20, 00:40
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Tja, ett tag var ju 8 av 10 trådar NFL-relaterade. Tycker definitivt vi ska ha ett US-sport sub-forum.

Och som Ace säger, klistra NFL-säsongen 2009.

Jag tänker inte ha en specifik modereringsdiskussion här i flashback.
Tråden handlar om ifall US Sport behöver ett eget underforum och som sagt, visa upp 20-30 trådar och gör en bra motivering.

Detta är något alla med förslag om nya underforum måste göra.
Citera
2009-09-20, 00:43
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Jaha, då kanske det inte var så viktigt ändå..
Låt mig göra ett axplock från de senaste sidorna på sportforumet:
NFL - Mock Draft
NFL - den stora tråden om PIGSKIN PICK'EM och ELIMINATOR!!
NFL - Week 2 - som av ngn anledning blev låst, trots att vecka 1 av densamma hade 36 inlägg och NFL säsongen 2009 inte ska vara OT.
NFL - den stora tråden om FANTASY FOOTBALL!
NFL Europe
Nfl - Ats 2009
Collegesäsongen 2009.
NFL säsongen 2009
Amerikansk fotboll (Tar med den här, handlar trots allt om en US sport.)
Amerikanska sporter
NFL - Week 1
Basebolltråden 2009 MLB/WBC/VM/Elitserien mm.
NBA Säsongen 09/10
NFL - SÅ HÄR GÅR DET - *SPOILER* Allt avslöjas *SPOILER*
Nfl-ats
NFL - Preseason week 3 (matchtråd)

Tja, 16 trådar om amerikansk sport på tre sidor. Alltid något.
Citera
2009-09-20, 00:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Låt mig göra ett axplock från de senaste sidorna på sportforumet:
NFL - Mock Draft
NFL - den stora tråden om PIGSKIN PICK'EM och ELIMINATOR!!
NFL - Week 2 - som av ngn anledning blev låst, trots att vecka 1 av densamma hade 36 inlägg och NFL säsongen 2009 inte ska vara OT.
NFL - den stora tråden om FANTASY FOOTBALL!
NFL Europe
Nfl - Ats 2009
Collegesäsongen 2009.
NFL säsongen 2009
Amerikansk fotboll (Tar med den här, handlar trots allt om en US sport.)
Amerikanska sporter
NFL - Week 1
Basebolltråden 2009 MLB/WBC/VM/Elitserien mm.
NBA Säsongen 09/10
NFL - SÅ HÄR GÅR DET - *SPOILER* Allt avslöjas *SPOILER*
Nfl-ats
NFL - Preseason week 3 (matchtråd)

Tja, 16 trådar om amerikansk sport på tre sidor. Alltid något.

Era lektrådar räknar jag inte som diskussionstrådar.
För att ens tänka mig stödja ett förslag så vill jag se 20+ trådar där det förs diskussioner om NFL och andra US sporter som inte är MLS eller NHL.

Dom trådarna kan du lägga fram med länkar.

I övrigt så har du kommentarer och åsikter om modereringen i sporten så finns det en rutin på hur du ska gå tillväga för att framföra dom.
Citera
2009-09-20, 01:41
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Era lektrådar räknar jag inte som diskussionstrådar.
För att ens tänka mig stödja ett förslag så vill jag se 20+ trådar där det förs diskussioner om NFL och andra US sporter som inte är MLS eller NHL.

Dom trådarna kan du lägga fram med länkar.

I övrigt så har du kommentarer och åsikter om modereringen i sporten så finns det en rutin på hur du ska gå tillväga för att framföra dom.
Två gånger har du fört fram att du inte vill diskutera moddning här. Min kommentar efter 'Week 2' var att första veckan tydligen var OK men inte vecka två. Nevermind om det mer i denna tråden.

Dock så finns det med stor sannolikhet ett underlag för ett subforum där vi som är intresserade av sport i Amerika utöver NHL kan diskutera och ha omgångstrådar som inte blir låsta - trots att detta tillåts i ishockey och fotboll. Därav uppräkningen av de trådar du bad om. Inklusive de som du av ngn anledning kallar för lektrådar.
Citera
2009-09-20, 03:11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Dock så finns det med stor sannolikhet ett underlag för ett subforum där vi som är intresserade av sport i Amerika utöver NHL kan diskutera och ha omgångstrådar som inte blir låsta - trots att detta tillåts i ishockey och fotboll. Därav uppräkningen av de trådar du bad om. Inklusive de som du av ngn anledning kallar för lektrådar.

Om det finns ett underlag så borde det inte vara speciellt svårt att lägga fram det i form av länkar till det antalet trådar som vi begär samt skriva en bra motivering till varför ett underforum bör skapas.

Ifall omgångstrådar är orsaken så kommer bli bli grymt besvikna.
Ett subforum för Amerikansk sport skulle inte bli likadant som Fotboll-Matchprat eller Hockey-Matchprat utan det skulle bli ett diskussionsforum.
Sådana trådar som du pratar om är ett undantag och dom tillkommer endast när sportmodsen har sagt ok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in