2009-09-19, 05:06
Bannlyst
Den tolfte September hade ståuppkomikern Mårten Andersson inbrott. Man rotade igenom hela lägenheten och försvann bl a med ett gäng golfklubbar, mobiltelefon och digitalkamera men vad som var värdefullt för Mårten var datorn med alla hans texter och hans eget arkiv med alla hans tidigare material som t ex hans radioproduktioner. Bl a alla hans sketcher från Pippirull med Dr Albans och Persbrandtimitationer vilka några är och var obetalbara.

Datorn i sig kan inte vara så otroligt värdefull då datorer har minskat en hel del i värde under de senaste åren. Däremot kan materialet vara värt en hel del både monetärt och kulturmässigt. Tyvärr hade inte Mårten backat upp materialet vilket naturligtvis var olyckligt för hans del.

Så fram med datorn! Värna om Sveriges humoristiska kulturarv. Gräv och se till att datorn kommer tillbaka!!!!
Senast redigerad av Supermarine 2009-09-19 kl. 05:12.
Citera
2009-09-19, 07:27
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Den tolfte September hade ståuppkomikern Mårten Andersson inbrott. Man rotade igenom hela lägenheten och försvann bl a med ett gäng golfklubbar, mobiltelefon och digitalkamera men vad som var värdefullt för Mårten var datorn med alla hans texter och hans eget arkiv med alla hans tidigare material som t ex hans radioproduktioner. Bl a alla hans sketcher från Pippirull med Dr Albans och Persbrandtimitationer vilka några är och var obetalbara.

Datorn i sig kan inte vara så otroligt värdefull då datorer har minskat en hel del i värde under de senaste åren. Däremot kan materialet vara värt en hel del både monetärt och kulturmässigt. Tyvärr hade inte Mårten backat upp materialet vilket naturligtvis var olyckligt för hans del.

Så fram med datorn! Värna om Sveriges humoristiska kulturarv. Gräv och se till att datorn kommer tillbaka!!!!

Ännu en "jag hade ingen backup på hårddisken"-snyfthistoria. Klant-Mårten får skylla sig själv.
Citera
2009-09-19, 09:35
Medlem
Asystoles avatar
Underbart, Mårten"Fittan"Andersson är en jävla typ, kul är han inte heller. Hoppas datorn aldrig kommer fram.
Citera
2009-09-19, 09:40
Medlem
Om han inte har backup på sin hårddisk får han skylla sig själv, speciellt eftersom det var så "värdefullt".. att han dessutom är en irriterande och tråkig komiker gör att jag inte bryr mig ett skit om det, men naturligtvis är det alltid oerhört tråkigt att man drabbas av inbrott men det händer dagligen och inte fan gråter alla ut i media över det.
Citera
2009-09-19, 09:57
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dileva
Ännu en "jag hade ingen backup på hårddisken"-snyfthistoria. Klant-Mårten får skylla sig själv.

Folk som inte kan respektera äganderätten borde skjutas på platsen. En inbrottstjuv i mitt hem har en dålig livförsäkring. Bryter någon mot lagen mot mig så räkna inte med lagliga metoder tillbaka.

Hans dator skall han ha tillbaka och ingen backup borde krävas för att få behålla sitt material.
Citera
2009-09-19, 10:10
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Hans dator skall han ha tillbaka och ingen backup borde krävas för att få behålla sitt material.
Mja, var datan (läs "informationen") i datorn såpass viktig så tycker jag ändå att man ska ta en backup. Mårten hade ju grinat lika mycket om HDDn hade kraschat. Som tur är lär man sig av sina misstag - jag började inte med backups förrän jag råkade ut för en krasch själv.

Hoppas Mårten får tillbaks sin dator, om inte så får vi se det på den ljusa sidan; Han har lärt sig något nytt! :P
Citera
2009-09-19, 10:17
Medlem
100apor.ses avatar
skitsamma....förr eller senare hade hårddisken pajjat, tappat bort datorn etc

-med samma resultat

Har man sånt värdefullt material ska det ju backas upp och förvaras i kassaskåp eller en annan geografisk plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in