2010-08-08, 12:43
Medlem
magquars avatar
Portello är en underbar god läsk liksom Trocaderon var förr när TiLL-bryggeriet gjorde dom. Men sen blev den sabbad av olika bryggerier
Citera
2010-08-10, 16:02
Medlem
Historiks avatar
edit: bortagen text

ville bara bidra till att säga att portello är nästintill överlägsen alla drycker, except vanilla coke

jag finner det lite konstigt att ni vissa av er inte kan få tag i 1.5L's samt att några inte ens har hört talas som denna dryck :O

här i norrland finns det gott om portello
Citera
2010-08-27, 13:46
Medlem
Urax88s avatar
Grymt god dryck måste jag säga. Men kan omöjligen komma fram till hur man ska beskriva smaken. Vad säger ni? Vad smakar Portello?
Citera
2011-02-11, 22:51
Medlem
Pissmadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urax88
Grymt god dryck måste jag säga. Men kan omöjligen komma fram till hur man ska beskriva smaken. Vad säger ni? Vad smakar Portello?

Haha, ser man på här sitter man just nu och läskar på en 1.5 liters Portello och så fick jag för mg att google för att se vad den innehåller.. Och vart hamnar man om inte tillbaka FB, dit alla skumraskiga små krokiga stigar går ibland..

Men hsh så tycker jag smaken påminner en del om marsmallows, till en viss del.. Kan tänka mig att den skulle kunna vara fin grogg-bas i många lägen..

Men vad innehåller den för extrakt egentligen, är det bara råsocker, som nått slags farinsocker?
Citera
2011-02-12, 12:29
Medlem
rosannah1s avatar
Vanilj & Ahlgrens bilar?
Citera
2011-02-12, 19:00
Medlem
Portello är helt klart en av mina favoritläsk.
Citera
2011-02-12, 19:06
Medlem
AckaDemikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urax88
Som Trocadero blandat med Champis...
Citera
2012-02-07, 23:56
Medlem
niklas12287s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetsetwilly
Tillverkas väl av lite olika bryggerier. Den som görs av Guttsta smakar skit. Det är samma sak med Loranga. Guttstas smakar illa.

Guttsta smakar fina fisken! Hildas är också goda
Citera
2012-02-08, 14:07
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Lätt den äckligaste läsken, enligt mig iallafall.
Citera
2014-03-21, 18:08
Medlem
Hembrannts avatar
Portello och trocadero är lätt dom godaste läsken som finns
Citera
2014-03-21, 22:53
Medlem
Nu får ni ge er, ni höjer ju detta blask till skyarna så det är löljligt åt det. Det smakar ungefär som trocadero, åt det hållet och är verkligen ingenting jag skulle ägna någon större ansträngning åt för att införskaffa.

Vad är det som gör den så speciell? Varför inte lika gärna köpa trocadero eller liknande dryck? Blir jävla övertalad, då ska jag ge portellon en chans till!
Citera
2014-03-24, 05:07
Medlem
GoPalts avatar
Godaste läsken som finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in