2009-09-18, 21:49
Bannlyst
Hej,

Har kopt en ny amerikansk lappe med vista, HP G60-445DX $500 = 4000skr, nagon som vet var filen finns i vista som hanterar tangentbordslayouten? Vill lagga in svensk tangentbordslayout, kommer inte stamma med tecknen pa tangentbordet saklart, men om man skrivit svenska pa ett tangentbord sedan 1992 sa lar val fingrarna hitta ratt anda...

Vanliga sjalar efterlyses

Tjo from LA!
Citera
2009-09-18, 21:57
Medlem
Dexxys avatar
Microsofts supportsida säger såhär:

* Gå in på Startmenyn
* Välj Kontrollpanelen.
* Klicka på Datum, tid, språk och nationella inställningar.
* Välj alternativet Lägg till ytterligare språk.
* Klicka på knappen Information under rubriken Texttjänster och inmatningsspråk.
* I dialogrutan Lägg till inmatningsspråk klickar du på knappen Lägg till.
* I textfälten Inmatningsspråk och Tangentbordslayout/IME väljer du det språk du vill använda dig av.
* Klicka på OK.
* Klicka på OK igen för att spara dina nya inställningar.
Citera
2009-09-18, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Microsofts supportsida säger såhär:

* Gå in på Startmenyn
* Välj Kontrollpanelen.
* Klicka på Datum, tid, språk och nationella inställningar.
* Välj alternativet Lägg till ytterligare språk.
* Klicka på knappen Information under rubriken Texttjänster och inmatningsspråk.
* I dialogrutan Lägg till inmatningsspråk klickar du på knappen Lägg till.
* I textfälten Inmatningsspråk och Tangentbordslayout/IME väljer du det språk du vill använda dig av.
* Klicka på OK.
* Klicka på OK igen för att spara dina nya inställningar.

Hej,

Jo, jag vet, man kan bara valja US dar, finns ingen annan layout att valja pa, funderar pa om jag skulle anvanda layout filen/filerna fran xp, vet dock inte var dessa filer huserar och vad dom heter... maste antagligen in i registret och peka om ocksa

I USA finns bara usa, resten av planeten existerar inte... enligt MS, i linux vore det inga problem... men linux har inte stod for mina aktiviteter... sa... ja
Senast redigerad av jasåjaha 2009-09-18 kl. 22:29.
Citera
2009-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasåjaha
Hej,

Jo, jag vet, man kan bara valja US dar, finns ingen annan layout att valja pa, funderar pa om jag skulle anvanda layout filen/filerna fran xp, vet dock inte var dessa filer huserar och vad dom heter... maste antagligen in i registret och peka om ocksa

I USA finns bara usa, resten av planeten existerar inte... enligt MS, i linux vore det inga problem... men linux har inte stod for mina aktiviteter... sa... ja

Det är inte så att det följde med ett förinstallerat XP på datorn? Då har du ju såklart ett amerikanskt windows xp, och detta kommer ju inte ha svenska layouten installerad. Skaffa dig ett svensk OS i så fall så borde det ju funka. Vet dock inte om det kanske finns språkpaket att ladda hem för windows xp, men jag tror inte det
Citera
2009-09-19, 00:10
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasåjaha
Hej,

Verkligen? I alla mina dar som jag har kört engelska Windows XP och Vista gjorda för USA-marknaden så har jag aldrig stött på att man inte skulle kunna slå över till svensk tangentbordslayout på dem.

http://img35.imageshack.us/img35/4015/lang1.jpg

Menar du att när du klickar på den inringade knappen ovan så får du upp en nästintill tom ruta med enbart US layout istället för som för mig nedan?

http://img4.imageshack.us/img4/8677/lang2j.jpg
Senast redigerad av Alfaslang 2009-09-19 kl. 00:12.
Citera
2009-09-19, 00:54
Bannlyst
i åa ä e ö, jo det funkar nu, vet inte varför jag inte hittade det tidigare, får väl skylla på att jag inte var riktigt nykter dessutom avskyr jag vista, men det ingår gratis uppdatering till win 7 i oktober.

Hjärtligt tack för hjälpen folks, flashback är alltid din vän, nu ska jag ut och hoppa i poolen, varmt som en bastu här...
Senast redigerad av jasåjaha 2009-09-19 kl. 01:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in