Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...ha ha! Det blir allt svårare att ta Dig på allvar. Det finns väl inget "vanligt folk" som begriper hennes snömos. En och annan halvidiot långt nedom genomsnittet tror kanske att hon gör det för att hon använder ord som de kan stava till, men hennes innehåll är ju i regel intet. Hennes retoriska tricks att lägga sitt fula huvud på sned och le fånigt tilltalar nog inte ens "vanligt folk"
Sanningen är ju den att runt hälften av S-väljarna saknar förtroende för Måna, och således kan antas rösta på S av andra skäl än att man uppskattar Måna. Jag tror med anledning härav att minst hälften av S-väljarna röstar S trots Måna och i avsikt att "övervintra", så att S ändå har makten och att Måna småningom blir utbytt mot någon som fungerar hjälpligt. Man röstar på parti och inte på person, och trots Måna - inte tack vare.
När det gäller Reinfeldt är ju saken klar. Måna åker på dingel. Problemet för Reinfeldt är närmast att han får akta sig för att tvåla till henne för mycket så att hon får sympatiröster. Statsministern har alltså den svåra uppgiften att visa på Månas oduglighet, utan att det blir synd om henne, helst bör hon alltså göra det själv. Väljarna måste få klart för sig att med Måna som statsminister går Sverige en osäkrare tillvaro till mötes, både i Sverige och på den internationella arenan.
Tänk själv. Hade Du varit trygg med Måna vid rodret under det senaste årets finanskris? Hade det kännts bra om Sverige varit ordförandeland i EU med Måna som företrädare?
Mona Sahlin väcker känslor precis som Palme gjorde. Hon har gjort en del misstag det erkänner t o m hon. Hon är däremot en person som är bra på att övertyga det är det många som har berättat om. Janne Joseffson berättade t ex om hur hon kom till ett möte där folkv ar starkt kritiska till någon tanke sap hade men sen hon gick därifrån så höll alla med henne.
Man blir inte partiledare för Sap om man är helt "oduglig". Sahlin är inte min favoritpolitiker, men att hon skulle vara så usel som många här på flashback försöker framställa henne är en myt. Hon talar enkelt så folk förstår, hon kan dock "hänga med2 om det blir svåare med och hon framstår som sympatisk. Hon har skrivit en bok i retorik med, funderat på att skaffa den någon gång.
Jadå det skulle jag, då jag förstår att det inte är en enda person som sitter och fattar alal beslut utan de har många rådgivare med. Jag hoppas mycket på att Lars Ohly får en bra ministerpost, t ex finansminister, skolminister, utbildnignsminister eller utrikesminister, tror det kan bli en stark Vänsterregering efter nästa val när borgarna har visat på igen att deras politik inte fungerar.