2009-09-21, 19:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Ja, Sveriges illegitima grundlagar kommer snart vara legala.

Nej, våra grundlagar är våra grundlagar oavsett vad du tror. Ska de förändras så ska det vara ett riksdagsval emellan dem.
Citera
2009-09-21, 19:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Om vi...

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Med tanke på hur alliansregeringen mer eller mindre pissar våra pensionärer i ansiktet så är det väl märkligt att de inte ligger sämre till? Men det är bara att tacka och ta emot så här ett år innan valet.

...bortser från den något vulgära framställningen, så undrar jag litet hur du mer precist menar. Mina föräldrar är pensionärer och jag har inte hör att de klagar över pensionerna just, även om de har synpunkter på rätt mycket annat.
Citera
2009-09-21, 19:37
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nja... varje gång borgarna tillåts regera får de en ekonomisk kris i knät (-76 var det sviterna av oljekrisen, -91 var det en nationalekonomisk härdsmälta skapad av Palme- och Carlssonregeringarna och dåvarande riksbankschef Dennis, och vad beträffar dagens kris tror jag beskrivning vore överflödig). Dessutom lyckas borgarna alltid pricka in en ovanligt kraftig flyktingström (Jugoslavien -91, Irak -06). Kontentan blir att det ser ut som om borgarregering = massinvandringsrekord och ekonomiskt träsk. Om det är otur eller om det vilar någon form av förbannelse över dem kan ju diskuteras.

Irakkriget började bara ett halvår efter att sossarna inledde sin mandatperiod 2002-2006. Vad blir konsekvenserna om man förvägrar "flyktingar" asyl?

Tror du att FN-soldater kommer invadera Sverige med sina paradbilar?

Nej, ansvaret gällande flyktingpolitiken ligger helt hos borgarna. Varje gång de fått chansen att regera har de slagit rekord i massinvandringen.
Citera
2009-09-21, 19:40
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Nej, våra grundlagar är våra grundlagar oavsett vad du tror. Ska de förändras så ska det vara ett riksdagsval emellan dem.

Nej, isåfall hade man gjort det gällande Lissabonfördraget.
Citera
2009-09-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Irakkriget började bara ett halvår efter att sossarna inledde sin mandatperiod 2002-2006. Vad blir konsekvenserna om man förvägrar "flyktingar" asyl?

Tror du att FN-soldater kommer invadera Sverige med sina paradbilar
Nej. Däremot får man den samlade journalistkåren på halsen, och dessa tillsammans med Mp, V, talesmän för Amnesty + Human Rights Watch och tårögda företrädare för Svenska Kyrkan piskar upp ett drev utan dess like, på samma sätt som man jobbar med att ställa Italien och Danmark vid skampålen p.g.a. deras alltmer restriktiva (och sunda) hållningar.
Citera
2009-09-21, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nej. Däremot får man den samlade journalistkåren på halsen, och dessa tillsammans med Mp, V, talesmän för Amnesty + Human Rights Watch och tårögda företrädare för Svenska Kyrkan piskar upp ett drev utan dess like, på samma sätt som man jobbar med att ställa Italien och Danmark vid skampålen p.g.a. deras alltmer restriktiva (och sunda) hållningar.

Ja, och inte skall demokratin jämföra sig med PK-pressen.
Citera
2009-09-21, 20:16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Ja, och inte skall demokratin jämföra sig med PK-pressen.

Pressen är pressen oavsett om den representeras av "Nakenchockad" Aftonbladet eller pajaspress i form av "Den Svenske" eller liknande.
Citera
2009-09-21, 20:17
Bannlyst
Citat:
Pressen är pressen oavsett om den representeras av "Nakenchockad" Aftonbladet eller pajaspress i form av "Den Svenske" eller liknande.

Jo, men det betyder ju inte att den har samma politiska genomslag.
Citera
2009-09-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...bortser från den något vulgära framställningen, så undrar jag litet hur du mer precist menar. Mina föräldrar är pensionärer och jag har inte hör att de klagar över pensionerna just, även om de har synpunkter på rätt mycket annat.

Man måste vara bra jävla hjärntvättad som pensionär om man gladeligen anser att man skall betala mer skatt än arbetande gör. Trots att man har betalat skatt i hela sitt liv.

Sedan beror det ju givetvis på hur mycket man får ut. Tror inte två pensionärer som bor ihop bryr sig så hårt om dom får ut 30 000 tillsammans efter skatt. Varför skall man då bry sig om andra?
Citera
2009-09-21, 20:26
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Jo, men det betyder ju inte att den har samma politiska genomslag.

Då är det upp till redaktören att jobba fram en bättre tidning.
Citera
2009-09-21, 20:35
Bannlyst
Citat:
Då är det upp till redaktören att jobba fram en bättre tidning.

Självklart, men det säger ju inget om kvaliten och inflytande tidningen har. I de fall staten betalar för utgivningen dessutom är det en ännu mer allvarlig situation.
Citera
2009-09-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackrose83
Man måste vara bra jävla hjärntvättad som pensionär om man gladeligen anser att man skall betala mer skatt än arbetande gör. Trots att man har betalat skatt i hela sitt liv.

Sedan beror det ju givetvis på hur mycket man får ut. Tror inte två pensionärer som bor ihop bryr sig så hårt om dom får ut 30 000 tillsammans efter skatt. Varför skall man då bry sig om andra?
Jag tycker att pensionärer ska ha det så bra som det bara är möjligt, trots att Perssonregeringen snodde delar av deras ihopskrapade slantar genom att plundra AP-fonderna. Icke desto mindre ser jag ingen direkt orättvisa i att sänka skatten på arbete som utförs idag, utan att samtidigt sänka skatten på pension för arbete som utfördes 1969. Under sina glada arbetsdagar åtnjöt många av dagens pensionärer avsevärt lägre skattetryck än vad de arbetande gör idag. Deras upparbetade kassa räcker inte på långa vägar och vi som är 60-talister och senare kommer att få slita rätt hårt för att sponsra 40-talisternas charterresande ända upp i 80-årsåldern, är det fel att vi som betalar mycket högre skatt på vårt arbete än de gjorde får behålla några extra kulor för besväret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in