2009-09-18, 15:35
Bannlyst
Min dator crashade varpå jag stängde av skiten mitt i formationsprocessen för att rädda bilderna, och nu när jag startade den så kräver den en BOOT CD och jag laddade ner den där "Vista Recovery" från thepiratebay fast inget händer när jag sätter in den. Var hos onnoff och de sa att jag skulle gå in på best2server och köpa deras Recovery för 412kr.

Finns det något annat alternativ eller är det egentligen inte exakt samma skiva som den man kan ladda ned från tpb?
Citera
2009-09-18, 19:13
Medlem
z4ranoffs avatar
Tror du får fixa i BIOS så att datorn bootar från cd:n.. om du nu har bränt rätt sak.
Citera
2009-09-19, 00:10
Medlem
kanulas avatar
Diskussion → Support
/Mod
Citera
2009-09-20, 00:58
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llapushnik
Min dator crashade varpå jag stängde av skiten mitt i formationsprocessen för att rädda bilderna, och nu när jag startade den så kräver den en BOOT CD och jag laddade ner den där "Vista Recovery" från thepiratebay fast inget händer när jag sätter in den. Var hos onnoff och de sa att jag skulle gå in på best2server och köpa deras Recovery för 412kr.

Finns det något annat alternativ eller är det egentligen inte exakt samma skiva som den man kan ladda ned från tpb?

Har du köpte en dator i från OnOff där Windows Vista ingår (förinstallerad) så skall OnOff tillhandahålla en installtions DVD/CD.
Citera
2009-09-20, 08:56
Medlem
Inte alls.

Tillverkarna av märkes datorer skickar inte med skivor längre. Kan man inte läsa (på skärmen, i manualen) eller är för lat får man skylla sig själv och måste betala extra.

Det stod hur tydligt som helst både i manualen och på skärmen första gången du någonsin startade datorn. Du behövde Stoppa in tomma skivor och skapa Recovery Skivor exakt som det stod på skärmen. Står även i manualen var man hittar programmet under start / alla program någonstans för att skapa recovery skivor efteråt.

Edit:
Recovery skivor är olika för olika datorer/märken på samma sätt som din tjejs skor inte passar dig.

Finns även en Recovery partition på hårddisken. Hur man startar den står i manualen och på tillverkarens hemsida eftersom det är olika beroende på vad det är för dator.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-20 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in