2010-08-25, 22:44
Medlem
Vi har även fått veta att den ursprungliga åklagaren setts tillsammans med Jon*ys ursprungliga advokat,veckan innan förhandling.Talandes om fallet kanske rentutav? Källan är en annan advokat.

Vi fick dock höra att åklagaren skulle ha "semester" samt att advokaten "inte ville"

Vad tror ni här på flashback?Brukar det stinka så här mycket smuts???

Någon som känner till rättsväsendet bättre,som kan ha teorier om varför detta händer?Gärna PM

Vi har en teori men håller lite till på den,tills mer info kommit.Sen släpper vi den här
Senast redigerad av anonym111 2010-08-25 kl. 22:55.
Citera
2010-08-25, 23:32
Medlem
De som påstår att adam bara var en vanlig knarklangare har ju fått en rejäl missuppfattning. Han ville aldrig sälja, han blev bötfälld, han skulle bli rånad på grejerna och pengarna för kilot/halvkilot för att sen ha en större bötfällning och bli tvingad att jobba av allt.

Adam ville inte ha något med branschen att göra, många vänner har fått höra hur han inte ville mer och att han skulle sluta, säge rman så försöker man inte köpa en halvkasse. Att dessa två grabbar skulle klara av adam är rena skitsnacket.

Adam är en utav de duktigaste kickboxarna jag träffat i hans ålder och han hade pungkulor lika stora som hela flashback sammanlagt, han var inte rädd för någon, att en stor tjockis och en liten knatte skulle plocka adam är rena skitsnacket. Och om adam såg att risken var för stor var han också extremt snabb på att springa, inte många som kunde catcha upp honom när han sprang. Ser dessa 2 mördare ut o vara speciellt vältränade eller liknande? Nej.

Det ligger för mycket dolt under ytan som bör komma fram, vi adams vänner tror inte på att dessa 2 grabbar klarar av att plocka adam utan o få en scratch. De hade blivit rejält ärrade kan jag säga.

Vila i frid broder.
Citera
2010-08-26, 00:02
Medlem
Jag förstår inte motivet, det har inget med knark att göra? bara 2 st som ville ha ihjäl någon med en hammare? kanske var dom inspirerade av Dnepropetrovsk maniacs. Man kan undra hur 2 st sjuka människor hittar varann, Jag tror en av dom är mer utav den psykstörda typen medans den andra är av den véka typen och låter sig påverkas av den andre.

Tror man att det var ett beställnings mord? utav någon "Alex Greken"?. Och Adam Berg hade thailändsk ursprung också eller?

när fastställer dom domen?.
Citera
2010-08-26, 00:10
Medlem
En frågeställning är ju varför man eldar upp kläderna,när man inte ens gör sig besvär att gräva djupt nog för att täcka kroppen helt....

Någon här som vet hur ett LITET dött djur luktar?(bara en liten undran,då det ju påstås att Adam legat mer eller mindre i marknivå,med fötter uppstickande??? sedan natten 20/21 augusti förra året 20-30 meter från en huslänga med lekande barn,hundar och flanörer.Högst 7-10 meter från en stig dessutom...)

Inget i Jo*nys historia går ihop särskilt bra tycker vi.Speciellt inte delen där N*co ensam står för mördandet,VILKET JÄVLA SKÄMT,som sagt.Det måste varit minst 2 till och det har åkts bil tror vi.

Undrar om polisen har bemödat sig att fråga de som bor i husen?eller sett amerikanska csi liknande program någon gång???
Citera
2010-08-26, 00:14
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akkun
De som påstår att adam bara var en vanlig knarklangare har ju fått en rejäl missuppfattning. Han ville aldrig sälja, han blev bötfälld, han skulle bli rånad på grejerna och pengarna för kilot/halvkilot för att sen ha en större bötfällning och bli tvingad att jobba av allt.

Adam ville inte ha något med branschen att göra, många vänner har fått höra hur han inte ville mer och att han skulle sluta, säge rman så försöker man inte köpa en halvkasse. Att dessa två grabbar skulle klara av adam är rena skitsnacket.

Adam är en utav de duktigaste kickboxarna jag träffat i hans ålder och han hade pungkulor lika stora som hela flashback sammanlagt, han var inte rädd för någon, att en stor tjockis och en liten knatte skulle plocka adam är rena skitsnacket. Och om adam såg att risken var för stor var han också extremt snabb på att springa, inte många som kunde catcha upp honom när han sprang. Ser dessa 2 mördare ut o vara speciellt vältränade eller liknande? Nej.

Det ligger för mycket dolt under ytan som bör komma fram, vi adams vänner tror inte på att dessa 2 grabbar klarar av att plocka adam utan o få en scratch. De hade blivit rejält ärrade kan jag säga.

Vila i frid broder.

Så han gick och blev kickboxare sen minns att han tränade karate när vi var små.
Citera
2010-08-26, 00:17
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym111

Detta har en anhörig till Adam skrivit,vi undrar nu;

Stämmer detta verkligen att det är sekretess på RPU,även för offrets ANHÖRIGA????

Vilket rättssamhälle i så fall.............................................. .....

Stinker kommunistdiktatur ju

Målsägande (ABs mor?) och målsägarbiträdet (mb) fick väl vara kvar i rättssalen när RPU gicks igenom? Mb bör då ha fått en kopia.

Det ska bli intressant att läsa domen.
Citera
2010-08-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Målsägande (ABs mor?) och målsägarbiträdet (mb) fick väl vara kvar i rättssalen när RPU gicks igenom? Mb bör då ha fått en kopia.

Det ska bli intressant att läsa domen.

Målsägandebiträdet blev inte kallat,inte heller målsägande,som först i tisdags fick veta när detta skulle ske.Det gick inte att närvara på så kort varsel,men fanns andra anhöriga på plats.(som skrev det långa inlägget som postats här)

Någon som vet varför RPU ska vara sekretessbelagt?Det här handlar ju om små svin som definitivt inte kommer ändra sig av någon form av varken vård eller straff,sådan info bör ligga i allmänhetens intresse,då vemsomhelst kan bli drabbad.Man borde kanske skriva LITE MER om detta så att andra ungdomar kan akta sig?Aningen skumt att press inte är på plats?Vi vet att det finns fler misshandlar som inte kommit fram dessutom och tror att Adam visste något som inte skulle få komma fram om någon.N*co har ju vid det här laget åtminstone 6 grova oprovocerade misshandlar samt troligen ett mord till på sitt samvete,detta vid 18 års ålder

Vi gräver vidare och känner oss numera ganska förhoppningsfulla om att få fram allt
Senast redigerad av anonym111 2010-08-26 kl. 00:41.
Citera
2010-08-26, 00:44
Medlem
Någon här på flashback som vet vilka övriga åhörare var???

Märkligt som attan att målsägande knappt fick veta men ändå ett tiotal åhörare???
Citera
2010-08-26, 00:58
Medlem
Wargs avatar
Hört lite och träffade/umgicks med J en kort period. Jag kan tänka mig att det ligger någon slags sanning i J's påståenden att han kände rädsla för N samt att N var den drivande. Jag tror nästan N föddes med defekter i hjärnan vilket gjort honom till vad han är, dock kan jag inte säkert veta då jag endast träffat J och endast hört prat om N. J känns mer som om han formats av sin uppväxt med strul.

Men som det ser ut så är båda lika skyldiga, och jag vill inte se någon av herrarna fria. Det är sorgligt hela händelsen.
Citera
2010-08-26, 01:14
Medlem
Länk till vila i fridsidan på facebook;

http://www.facebook.com/profile.php?...09#!/?ref=logo

Gå gärna med där...
Citera
2010-08-26, 23:23
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym111
Länk till vila i fridsidan på facebook;

http://www.facebook.com/profile.php?...09#!/?ref=logo

Gå gärna med där...

Jag kommer att göra det.
Citera
2010-08-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
Så han gick och blev kickboxare sen minns att han tränade karate när vi var små.
Jag tror inte heller dessa skulle kunna ensamma slå ner honom, dels var han för smart och är det som du säger vältränad så borde det räcka. Men vilka GGM (galna gärningsmän) fattas? Någon starkare än Adam? eller? Tycker de som vet, hört något ska ha så pass skinn på näsan att PMa det de vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in