2009-09-19, 19:45
Medlem
Brandfarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här måste du utveckla?
Just nu är det inte läge för det men som sagt så kan självmord och olycka uteslutas till 99,99%. Jag menar kolla på bilden, ser ju inte som en kille som direkt begår självmord.

Upprepar mig igen men ni som har befunnit er vid Drakenbergsparken/Hornstull/Mariatorget på eftermiddagen den dagen, försök minnas tillbaka ifall ni kan ha sett honom där.

Här är en tydligare bild på honom med hans nuvarande frisyr;
http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-...10927_4401.jpg
Citera
2009-09-19, 19:47
Medlem
Brandfarligs avatar
En till sak, notera guldringen som han har på sig. Det är en specialbeställd ring med taggtråd som motiv. Om ni ser den nånstans, meddela polisen!
Citera
2009-09-19, 20:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandfarlig
Just nu är det inte läge för det men som sagt så kan självmord och olycka uteslutas till 99,99%. Jag menar kolla på bilden, ser ju inte som en kille som direkt begår självmord.

Okej, hoppas du har rätt men det lät inte särskilt övertygande. Tror du han håller sig undan frivilligt?
Citera
2009-09-19, 20:38
Medlem
Brandfarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej, hoppas du har rätt men det lät inte särskilt övertygande. Tror du han håller sig undan frivilligt?
Jag tror att han tyvärr inte är vid livet då det gått så lång tid och ingen hört något. Men för att svara på din fråga, jag tror inte att skulle hålla sig undan frivilligt och ifall han nu gjorde det hade han hört av sig.
Kan som sagt inte gå in på detaljer just nu men med största sannolikhet har någon form av brott begåtts mot honom.

Fyfan mår så jävla dåligt av att ens skriva detta och anta att min i princip bästa vän inte är vid livet...
Citera
2009-09-19, 20:52
Medlem
EricusMatteis avatar
Citat:
Jag tror att han tyvärr inte är vid livet då det gått så lång tid och ingen hört något. Men för att svara på din fråga, jag tror inte att skulle hålla sig undan frivilligt och ifall han nu gjorde det hade han hört av sig.
Kan som sagt inte gå in på detaljer just nu men med största sannolikhet har någon form av brott begåtts mot honom.

Fyfan mår så jävla dåligt av att ens skriva detta och anta att min i princip bästa vän inte är vid livet...
Okej, du måste ha någon information som gör att du tror bestämt att ett brott har skett. Annars skulle ju en olycka aldrig kunna uteslutas. Det kan drabba alla.

Har du pratat med polisen om dina misstankar?
Citera
2009-09-19, 21:51
Medlem
Citat:

Upprepar mig igen men ni som har befunnit er vid Drakenbergsparken/Hornstull/Mariatorget på eftermiddagen den dagen, försök minnas tillbaka ifall ni kan ha sett honom där.

Här är en tydligare bild på honom med hans nuvarande frisyr;
http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-...10927_4401.jpg

Med all respekt för dig och din vän så känns det lite väl enkelt att säga att "han inte ser ut som någon som tar livet av sig" och därför kan man utesluta både självmord och olycka.

Men jag hoppas att du har rätt i ditt antagande kring det och fel i ditt andra antagande, att han är utsatt för ett brott.
Citera
2009-09-19, 22:28
Medlem
Troians avatar
Citat:

Har eller hade han några fiender som du känner till? Det är oerhört ovanligt att en ung person has ihjäl och att de som ligger bakom gör sig av med kroppen.

Finns det några speciella skäl till att du anser det vara mer rimligt att han råkat ut för brott än att han exempelvis fallit i vattnet?
Citera
2009-09-19, 22:28
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricusMattei
Okej, du måste ha någon information som gör att du tror bestämt att ett brott har skett. Annars skulle ju en olycka aldrig kunna uteslutas. Det kan drabba alla.

Har du pratat med polisen om dina misstankar?

Håller med, olycka kan man ju inte bara utesluta hursomhelst och självmordsbenägna finns i alla sorts "läger" så att säga.

Kan han ha varit i trubbel då med andra ord. Hoppas det klarar upp sig oavsett. Ovissheten måste vara hemsk. Att mamman inte direkt hoppas och tror att han är död hintar väl om att hon visste att det pågick oroligheter i hans liv, kanske.
Senast redigerad av wonderland 2009-09-19 kl. 22:30.
Citera
2009-09-22, 22:26
Medlem
Är det någon som har hört något nytt?
Citera
2009-09-22, 22:47
Medlem
BettyBoop80s avatar
Min första tanke blev "hur ser människor som tar livet av sig ut egentligen"? Men nu ska jag inte vara sån.

Jag undrar, precis som andra, hur brandfarlig vet att det måste vara ett brott som skett och inte en olycka? Det verkar som att ni anhöriga vet mer än vad media vet, har ni/du någon teori eller något ni/du kan berätta eftersom artiklarna inte säger så mycket?

Hoppas att han lever och mår bra och att ni därmed har fel i att han håller sig borta medvetet.
Citera
2009-10-03, 02:01
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Grabben har grottat in sig i grejer han inte kunde ta sig ur. Troligen drogrelaterat. Vänner kanske kan tala om vad det är för slags kille. Posta några statements och lite bilder så bygger vi ett case.

Har inte uppdaterats här på ett tag. Men såvitt jag förstår är han fortfarande försvunnen? Har haft mindre kontakt med honom, då endast i syfte att köpa röka, så min första tanke är ju givetvis något drogrelaterat.

Men de få gånger jag träffade honom var han alltid glad och trevlig, inte direkt mycket att komma med men som alltid vill man ju veta vad som hänt..

Hoppas du lever!
Citera
2009-10-03, 23:29
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Har inte uppdaterats här på ett tag. Men såvitt jag förstår är han fortfarande försvunnen? Har haft mindre kontakt med honom, då endast i syfte att köpa röka, så min första tanke är ju givetvis något drogrelaterat.

Men de få gånger jag träffade honom var han alltid glad och trevlig, inte direkt mycket att komma med men som alltid vill man ju veta vad som hänt..

Hoppas du lever!

Intressant att du säger att du handlat av honom. Har du någon känsla för omfattande hans försäljning var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in