Citat:
Ursprungligen postat av slimmerboy
Varför?
Jo enligt konsumentverket har dem hänvisat att man kan ställa skorna där. Och dem sade även till mig att jag kunde göra det.
Det innebär att jag har gjort det som jag kunnat, det skall vara ok att göra så. De har inte varnat att de kan ske stöld, och att dem inte ersätter det, det MÅSTE stå tydligt så folk kan se det OCH dem måste berätta det att om någon snor dina skor så ersätts man inte. Som han på konsumentverket sa, om dem hade sagt så, så hade alla tagit med sig skorna.
Så med konsumentverket bakom mig så ligger jag bra till och dem förstod mig, så han som äger stället sa att vi skall kunna lösa detta utan att krångla till det. På måndag skulle det vara klart då han skulle diskutera med kollegor osv.
Lite får man ju allt ha innanför pannbenet.
Folk måste kunna använda huvudet utan att det ska stå skyltar och lappar överallt.
Du får räkna med stöld när du ställer saker offentligt, nu är det väl bra att de hjälper dig utan att du behöver gå vidare med det.
Men att kräva att det ska stå skyltat överallt är bara dumheter.
Då blir det som i Usa, att det står att man exempelvis inte får stoppa in katten i mikrovågsugnen, slå fiskespöt i huvudet på något.. etc etc.
"Oj jag stoppade visst in min unge i ugnen och satt på värmen, han dog visst

Nu måste jag stämma ugnstillverkaren för att det inte stod någon lapp att man inte får göra så"
Edit: Lär dig använda de och dem på rätt sätt, annars använd ordet dom.
För det är förbannat irriterande att läsa när du inte kan använda rätt ord.