Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-17, 19:57
Medlem
jahapp då blev farmors plånbok stulen idag och hon har polisanmält och spärrat kort osv men ett problem kvarstår.. hon hade en kalender med massa personnummer på oss barnbarn för hon har satt in pengar ibland på våra konton osv.

Nu undra jag eftersom kalendern va ju i plånboken också så nu så är det någon som har mitt personnummer plus mina kusiners, vad kan dom göra med personnummer egentligen? man har ju hört lite allt möjligt om att folk beställer massa saker i ens namn osv osv osv. Ska jag vara lite orolig eller...?
Citera
2009-09-17, 20:00
Medlem
herrpages avatar
Beställa saker med personnummer?
Citera
2009-09-17, 20:04
Medlem
Stog ditt namn där i eller?
Citera
2009-09-17, 20:12
Medlem
X00Ls avatar
upplysning.se kan du hitta allas personnummer
Citera
2009-09-17, 20:17
Medlem
aakerlinds avatar
personnummer är inget speciellt som de flesta verkar tro. det är inga hemliga uppgifter.
Citera
2009-09-17, 20:17
Medlem
ja asså nu menar jag självklart dom sista siffrorna också!....ni menar alltså att ni aldrig har hört talas om identitetsstöld ?
Citera
2009-09-17, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
ja asså nu menar jag självklart dom sista siffrorna också!....ni menar alltså att ni aldrig har hört talas om identitetsstöld ?

som sagt även dom 4 sista finns att få tag på av alla. Inget hemligt...
Citera
2009-09-17, 20:55
Medlem
Du behöver absolut inte vara orolig.
Om en webshop låter någon handla på personuppgifter gäller det endast postförskott eller faktura och för postförskott måste man visa leg för att få ut sakerna och får nån av er hem en faktura så är det bara att kontakta polisen om det och bestrida, polisen hjälper er med det och dom kommer nog även ta kontakt med butiken som sålde varan och begära ut informationen. Simma lungt
Citera
2009-09-17, 21:09
Medlem
Googlas avatar
Citat:

http://www.e-information.se/site/sv/...ysning/hem.php

Där kunde man se fyra sista siffrorna gratis förr. Men nu kostar det. Jag kommer ihåg jag memorera dom dagen innan skolan och talade om någon i klassen hans fyra sista siffror. Han blev ganska paff
Citera
2009-09-17, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
http://www.e-information.se/site/sv/...ysning/hem.php

Där kunde man se fyra sista siffrorna gratis förr. Men nu kostar det. Jag kommer ihåg jag memorera dom dagen innan skolan och talade om någon i klassen hans fyra sista siffror. Han blev ganska paff

upplysning.se är gratis, men du måste bli medlem för att se 4 sista
Citera
2009-09-17, 21:25
Medlem
ok tack för svaren! men nu är det ju endå så att dom här människorna har personnumret serverat för sig. Dom behöver ju inte registrera sig eller liknande. men men får hoppas att inget händer!
Citera
2009-09-17, 21:29
Bannlyst
Citat:
ok tack för svaren! men nu är det ju endå så att dom här människorna har personnumret serverat för sig. Dom behöver ju inte registrera sig eller liknande. men men får hoppas att inget händer!

Jag gud va jobbigt det är att registrera sig på 10 sekunder... Hoppas kärringen inte har för många barnbarn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in