Hej,
Jag har haft mycket problem med min Fujitsu-siemens Scaleo X med att den har stngt av sig och inte velat boota. Jag har lst p en massa forum om folk som har haft samma problem och vissa sger att datorn r en felkonstruktion d den bla har ett fr svagt ntagg. Jag har formaterat den vilket gav hjlp i ett par dagar och hade fr avsikt att uppgradera BIOS fr att se om detta kunde hjlpa. Sedan fick datorn ytterligare problem som bestod i att jag inte fick ngon som helst video till skrmen under ett par dagar.
Nu fick jag dock precis igng skiten och r igng med en BIOS-uppdatering. Allt verkade funka bra och det str att "Optimal CMOS defaults were loaded" samt att "program ended normally".
Drefter initierades "Checking UUID" (som jag inte har ngon som helst aning om vad det r?) varp felmeddelandet nedan kom upp:
"Error writing to drive A: DOS area: unknown command given to driver
(A)bort, (I)gnore, (R)etry, (F)ail?"
Jag testade retry vilket gav samma meddelande igen. Drefter testade jag ignore, och nu str det "A:\>".
Jag kan inte mycket p denna nivn s jag skulle uppskatta all hjlp grymt mycket! Jag vill inte gra fel d jag misstnker att jag kan frstra datorn for life.