Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-17, 16:02
Medlem
Goddagens,

Är lite fundersam på vilka grunder Spice har olagligtförklarats(är detta ett ord). Har försökt hitta lite information om det men såvitt jag kan förstå så är det inte Spice i sig som är olagligt utan cannabinoider. Vad jag även har förstått(eller tror) är att det är ingen forskning som visar på att det finns cannabinoider i Spice.

Jag är väldigt lite insatt i Spice, så om detta är helt åt helvete får någon gärna upplysa mig om läget.
Citera
2009-09-17, 16:03
Medlem
Det var väl antagligen skadligt för kroppen, eller så kunde staten inte komma på nåt sätt o tjäna egna pengar på det.
Citera
2009-09-17, 16:18
Bannlyst
Alla vet ju att cannabis är dödsknark. Om spice ger ett liknande rus så borde det också vara dödsknark. Politikerintellektet är så 2002.
Citera
2009-09-17, 16:27
Medlem
FISKISCHs avatar
det var för likt cannabis, vårt älskade dödsknark
Citera
2009-09-17, 17:03
Medlem
Ziltoids avatar
"Let's nerf the world"
Citera
2009-09-17, 17:12
Medlem
Det är inte konstigt att dom argumenterar för att det är andra delar av cannabis som är farliga. Cannobinoider är till exempel ofarligt (dom finns i USAs sjukhus i syntetisk tabblettform), men cannabis är farligt endå pga tjära/röken och andra ämnen.

Sen så säger dom att Cannobinoider är farligt för att ha anledningar att banna något annat. Dessa ämnens sammansättning verkar konstant mutera och ändras, i samma takt som politikens åsikter av någon anledning.

Det är inte alls konstigt när man förstår hur det egentligen ligger till.
Citera
2009-09-17, 18:41
Bannlyst
Eufori is bad mkay!
Citera
2009-09-17, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Eufori is bad mkay!

Ja. Politikerna verkar tro att eufori är farligt, med tanke på alla droger som narkotikaklassas utan någon som helst tanke bakom illegaliseringen. Förutom att det är euforiserande då, såklart. Det sista vi vill är ju att må bra.
Citera
2009-09-17, 19:37
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosapiens
Ja. Politikerna verkar tro att eufori är farligt, med tanke på alla droger som narkotikaklassas utan någon som helst tanke bakom illegaliseringen. Förutom att det är euforiserande då, såklart. Det sista vi vill är ju att må bra.

Eller att tillåta nån slags personlig frihet förståss.
Citera
2009-09-17, 20:39
Medlem
Softers avatar
Vad skiljer "spice-cannabinoider" jämfört med "cb-cannabinoider"? Tycker personligen att man vart väldigt seg i skallen och fick riktigt dåligt minne av att röka mycket spice, medans cb var betydligt bättre.
Citera
2009-09-17, 21:10
Bannlyst
I ett kontrollsamhälle måste man ha faror att vara rädd för. Cannabis och spice är en sån fara som man måste förbjuda för att ge folket en känsla av säkerhet. Samtidigt så lättar man på gränserna på andra saker, tillexempel så ska Sverige vara såååå öppet mot homosexualitet för att ge en illusion av ett fritt land.
Citera
2009-09-17, 21:20
Medlem
Slummers avatar
Det finns inte tillräckligt med öppen information för att bilda sig en ordentlig uppfattning.
Ryktesväg sägs det att spice behandlas med kemiskt tillverkade cannabinoider och att det är därför man får ett "nästan hasch" rus.
Hur sant det är svarar jag inte för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in