2009-09-17, 14:36
Medlem
Så här är det,

Jag köpte en Hp 550 av en kompis, o min kära kompis har tabbat sig vid installationen av drivrutiner mm,

Jag kan inte komma åt min disk, jag kan inte göra något,även fast jag är Administratör, men enligt datorn är jag inte admin.

Tänkte jag skulle ominstallera datorn, men Cd skivorna finns inte i datorn, bara en mapp, men där är de tomt.

Kan jag på något sätt ominstallera datorn utan att beställa nya svindyra skivor? Datorn är ca 5månader gammal.

Man ska enligt en kompis till mig kunna ominstallera via booten?!? Fattar nada, någon som kan hjälpa mig?
Citera
2009-09-17, 14:40
Medlem
4thFloors avatar
På min laptop trycker man F4 under booten för att återgå till grundinställningarna, testa det.
Citera
2009-09-17, 19:54
Medlem
Fast på HP är det F11 eller ALT+F11 som man pumpar under start tills menyn kommer.

Glöm inte att bränna ut nya Recovery Skivor (efteråt om det inte går före). Ska finnas något under Start / Alla Program som låter dig skapa nya DVD skivor att installera från ifall Recovery Partitionen eller hela hårddisken går sönder.

HPs hemsida har detaljerna. Bara att leta.
Citera
2009-09-17, 19:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd rensad på OT //Mod
Citera
2009-09-21, 14:48
Medlem
Tack för svar, men datorn reagerar inte alls, utan startar om som vanligt, o sen installerar den msn varje gång man loggar in? Blir galen,

Kan man instalera på något annat vis?

Kan man trycka in något annat än vista i den? typ XP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in