Jag har köpt ett par 3,5" externa hårddiskchassin på Tradera. Här är en länk:
http://www.tradera.com/NY-IDE-SATA-3...ktion_98832959
Har planerat att dels koppla in några äldre hårddiskar jag hade till min förra dator för att få över materialet till min nya, dels att koppla in några nya diskar för att på ett smidigt sätt föra över data från min nuvarande dator.
Problemet är att... datorn hittar chassit o hårddisken dvs det detekteras genom "pluppet" o längst nere till höger i aktivitetsfältet. "Ny Masslagringsenhet USB har installerats". O inga problem att köra säker borttagning. Det stora problemet är att inte enheten dyker upp i Utförskaren så jag hittar inte hårddisken. Har provat att dels köra på USB anslutningarna bakpå datorn liksom på framsidan men ingen förändring. Så det är inte USB anslutningarna det är fel på.
Har sex stycken andra externa hdd av olika märken för USB anslutning o de dyker så perfekt upp i Utforskaren med ikon o märket på hdd... Maxtor, WD, Iomega, Samsung osv. Det är bara dessa hdd som jag kör via externa hårddiskchassin som inte dyker upp i Utforskaren. Någon som har någon uppfattning om vad problemet kan vara?