• 2
  • 3
2009-09-18, 11:24
Medlem
Visst texten var inget att publicera i en tidning, det var faktiskt ganska vardaglig. Och ja, många missbrukare skriver när abstinens kommer om de har anlag för sånt. Tydligen var han ju en författare och detta var hur han valde att bearbeta det han gick igenom och texten var ju inte menad för att publicering utan för hans familjs ögon.

Det är skillnad på att säga att dikten var dålig och inget som borde hyllas i sig och att säga han var en dum självömkande pundare. Kritisering kan göras utan person angrepp, det är min åsikt.
När allt som är kvar är minnet av han för hans familj så brukar jag undvika att spotta på det.

Man behöver inte vara hård hela tiden Bluebeast72.
Citera
2009-09-19, 00:52
Medlem
Inte den bästa dikten precis, men den var fortfarande fin och djup. Må han vila i frid.

/ B
Citera
2009-09-19, 03:36
Bannlyst
Skär i hjärtat av att läsa poemet.
Det han skrev kan jag och antagligen många andra relatera till, jag är fö ingen direkt drogkung. Har bara testat att käka traddar och cannabis.
Men jag ser en likhet som även speglar sig i mitt liv.
Känslan av att jag gör sina föräldrar besvikna.
Citera
2009-09-19, 12:20
Medlem
Jag tycker att det var bra, det var bra att han försökte
kanske få fram saker han vanligtvis hade svårt med.
Relationerna man har/hade är ju för all framtid skadade med de flesta.
Speciellt med familjen. Iaf är det så för mig. Även om det är bättre nu
när jag är drogfri. Pissa inte på en död mans dikt

Tänk på familjen hans, visa lite medlidande, är det så svårt för vissa?
Citera
2009-09-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Hittade en fin text på Tillminneav.se, http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=306

Den skrevs juni 2007 och han avled två månader senare, en vecka efter han kommit ut från ett LVM-hem i en överdos.

Tänkte att det kanske kan få en och annan som är på gränsen till att missbruka drogerna att tänka till lite extra.

Droger är kul, såvida man har kontroll och ger drogerna den respekt dom förtjänar (då de inte är att leka med). Tycker texten är ett bevis på detta:

I all välmening!

Fridens liljor...

Jag är rätt så säker på att det där är rätt så gammal hiphop låt från 2005 av nån random som ligger uppe på nätet någonstans.. Men vem vet jag kan ha fel
Citera
2009-09-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addictbynature
Jag tycker att det var bra, det var bra att han försökte
kanske få fram saker han vanligtvis hade svårt med.
Relationerna man har/hade är ju för all framtid skadade med de flesta.
Speciellt med familjen. Iaf är det så för mig. Även om det är bättre nu
när jag är drogfri. Pissa inte på en död mans dikt

Tänk på familjen hans, visa lite medlidande, är det så svårt för vissa?

får vi inte ha några åsikter om hans dikt bara för att han pundat ihjäl sig själv? Det är synd om honom bla bla men han skriver som en jävla 12 åring, varför just denna kille blir så uppmärksammad förstår jag inte
Senast redigerad av Geba. 2009-09-21 kl. 14:36.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in