• 2
  • 3
2011-08-18, 23:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Med risk för att lyfta för gamla trådar så skulle jag i alla fall vilja fråga, bara tina och käka köpta kräftor eller värma litegrann. Ny spad ida jag inte göra, snaps har jag inte heller så jag är lite butter.

Hur gör ni?

Tina i kylskåp är bäst, ev obruten förp i kallvatten bad, absolut inte värmas. Även om du kokar egen spad så ska spadet vara kallt när det hälls över.
Citera
2011-08-19, 02:15
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tina i kylskåp är bäst, ev obruten förp i kallvatten bad, absolut inte värmas. Även om du kokar egen spad så ska spadet vara kallt när det hälls över.

Tinar i kylen nu (as we are speaking som jänkarna säger) så det blir väl perfa frukost i morrn vid 12 nånstans när jag ids kliva upp.

Konstigt, jag gillar mera varm mat. men man måste ju prova --- annars vet man inte.

Tack för svaret.
Citera
2011-08-19, 11:35
Medlem
olletheones avatar
Riktigt skön kille som visar hur man gör

http://www.youtube.com/watch?v=85hBvk6vfw0
Citera
2011-08-19, 11:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tinar i kylen nu (as we are speaking som jänkarna säger) så det blir väl perfa frukost i morrn vid 12 nånstans när jag ids kliva upp.

Konstigt, jag gillar mera varm mat. men man måste ju prova --- annars vet man inte.

Tack för svaret.

Kräftor blir sega och äckliga om man värmer dom

Citat:
Ursprungligen postat av olletheone
Riktigt skön kille som visar hur man gör

http://www.youtube.com/watch?v=85hBvk6vfw0

Ung som jag äter dom, fast jag tar klorna först, och bryter av skallen tillsammans med "skölden" istället för att bita av den separat.
Senast redigerad av Sereena 2011-08-19 kl. 11:46.
Citera
2011-08-19, 11:51
Medlem
Aberaths avatar
1. Bryter av och äter klorna.
2. Suger i mig så mycket saft jag kan från undersidan av kräftan.
3. Bryter av huvudet och tar bort skalet runt skallen och äter/suger så mycket som möjligt.
4. Skalar "kroppen" och om en 'bajssträng' ligger synligt så tar jag bort den om jag orkar, sitter den inte synligt så letar jag inte efter den utan jag äter upp den bara.

Till detta så serveras skivad baguette, kryddost, snaps.
Citera
2011-08-19, 15:23
Medlem
christerys avatar
Det paket jag köpte hade inte tinat nåt över natten, flyttat den ner i svalen (jag har ganska kallt i kyl runt +2-3grC) men kryddost och lite bröd till skall inhandlas i morrn (om dom där kräftonra nu idats tina).

Får bli sallad idag, har redan käkat lite buffalo wings med extra chili och pepper sauce (smala flarraan från santa maria). Läpparna domnade av kryddningen så jag skulle nog inte känna kräftsmaken ens om jag provat. Men gott var det, inte lika kul i morrn när det ska ut
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in