• 1
  • 2
2009-09-17, 00:43
Medlem
Felons avatar
Finns redan liknande trådar men inte där detta tas upp

Ex: Vaknar 7.00, äter, tränar, äter, etc, lägger mig för att sova vid 22.00 men kan inte somna, sover inte en blund den natten men tränar dagen därpå ändå och sover som en stock denna natt istället.

Återhämtar musklerna som tränades dag 1 vid det sömntillfället också eller är det redan för sent?

Utvecklas man även om man inte sover just den natten, eller bryter kroppen ned sig mer än den kan bygga upp natt 2?

Sista frågan: Har ni någonsin ställt fram alarmet och skippat jobb/skola för muskelmassans skull

Lite rörigt kanske, kan bero på sömn brist
Senast redigerad av Felon 2009-09-17 kl. 00:50.
Citera
2009-09-17, 00:54
Medlem
Spejnars avatar
Muskelmassan återhämtar inte sig endast under sömnen eftersom både nedbrytning och uppbyggnad är två skiljda, konstanta processer.

Det lär dock finnas andra nackdelar med dålig eller ingen sömn men exakt vad vet jag inte. Min gissning är något med hormonutsöndring som sker när man sover men det finns säkert någon seriös katt som vet mer.
Citera
2009-09-17, 01:00
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Muskelmassan återhämtar inte sig endast under sömnen eftersom både nedbrytning och uppbyggnad är två skiljda, konstanta processer.

Det lär dock finnas andra nackdelar med dålig eller ingen sömn men exakt vad vet jag inte. Min gissning är något med hormonutsöndring som sker när man sover men det finns säkert någon seriös katt som vet mer.

det får vi hoppas, hatar när sömnen är ett helvete i vissa perioder
Citera
2009-09-17, 01:01
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felon
det får vi hoppas, hatar när sömnen är ett helvete i vissa perioder

Träna stenhårt / rör dig mycket under dagen och räcker inte det så börja röka holk så somnar du
Citera
2009-09-17, 01:11
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Träna stenhårt / rör dig mycket under dagen och räcker inte det så börja röka holk så somnar du

skulle jag haft weed skulle jag redan sovit
Citera
2009-09-17, 09:27
Medlem
Du behöver sova!
Citera
2009-09-17, 09:37
Medlem
Direkt från huvudet så ökar nog utsöndringen av cortisol av dåligt sömn.
Citera
2009-09-17, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felon
skulle jag haft weed skulle jag redan sovit

skaffa weed då :P för dem nätter du inte klarar somna
Citera
2009-09-17, 11:18
Medlem
Felons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueballls
skaffa weed då :P för dem nätter du inte klarar somna

får ha det tillgängligt i fortsättningen

somnade dock tillslut, men jag va tvungen att ställa fram alarmet, pallar inte yra runt helt tom i skallen i skolan ändå. Och muskelmassa är viktigare än studier
Citera
2009-09-17, 15:04
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Fyfan det där skulle jag aldrig klara av,tror ingen skulle våga vara i närheten av mig sen
Citera
2009-09-17, 17:07
Medlem
Fröken_Flisas avatar
När det händer då tar jag en vilodag bara, aldrig att jag prioriterar ett pass styrketräning före mitt arbete eller en föreläsning.
Ett pass hit eller dit spelar endå ingen betydande roll.
Citera
2009-09-17, 17:10
Medlem
En natt med dålig sömn är väl inte hela världen men är det ofta, får man se över sitt liv lite. Klart som fan sömn behövs för återhämtningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in