2009-09-16, 16:46
Medlem
Hall!
Sry om detta r en re-post men jag hittade ingen specifik trd om detta.

Det r s att jag hade problem med min laptop nr jag formaterat den fr att jag inte hittade hrddisken. Det berodde p att det inte fanns ngra SATA-drivrutiner. Jag fick aldrig riktigt till det med F6 i brjan av installationen av windows utan hittade en enklare vg som innebar att jag gick in i BIOS och slog ver till IDE mode p diskarna. Hur installerar jag nu AHCI drivisarna? Installationen funkar inte i windows fr att AHCI inte r aktiverat i BIOS och aktiverar man det hittar inte windows diskarna. Kan man ta drivisarna p USB och endast kra brjan av windowsinstallationen eller gr det utan bootcd?

Tack fr mig
Citera
2009-09-16, 17:53
Medlem
927s avatar
det var en ny variant fr mig men d fr du vl anvnda dig av f6 i brjan d, vart ligger det problemet?
Citera
2009-09-17, 10:04
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du mste ha SATA-drivisen (den hittar du p moderkortstillverkarens webbplats, eller p CDn som fljde med datorn, ofta finns en txt-fil som anger hur du skapar en driverdiskett) p en diskett som avlses 1:t nr du tryckt F6 nr s anges p skrmen.. Eller s mste du integrera drivrutinsdisketten till XP-CDn... Om detta finns 100+ trdar...
Citera
2009-09-17, 12:19
Medlem
927s avatar
man kan ju tro att det funkar att s fort du tryckt p f6 s fr du mjlighet att installera drivaren men s r det inte, du kanske fr vnta 1 min eller s
Citera
2009-09-17, 12:27
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
man kan ju tro att det funkar att s fort du tryckt p f6 s fr du mjlighet att installera drivaren men s r det inte, du kanske fr vnta 1 min eller s

Du mste dock ha diskdrive fr detta... har du brbar s blir det i dag oftast till att ta till extern sdan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in